Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
151 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 17:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:51 (59) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Matematică (1675) |
SM ISO690:2012 ZAHIU, Mariana-Denisa. Didactica matematicii – un model pentru învățământul secundar gimnazial . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 4(140), pp. 22-27. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8289415 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(140) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8289415 | ||||||
CZU: 37.016:51 | ||||||
Pag. 22-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este prezentată o construcție pedagogică a didacticii matematicii, aplicabilă în învățământul general secundar. Didactica matematicii pentru învățământul gimnazial pe care o propunem are în vedere modelul didacticii aplicate, utilizat în pedagogia clasică și modernă, dar și evoluțiile înregistrate în ultimele decenii în didactica generală, dezvoltată în spiritul paradigmei curriculare, sub formula de ”teoria și metodologia evaluării”. În cadrul acesteia, am valorificat modelul „didacticii științei” sau al „didacticii științelor”, promovat în pedagogia postmodernă din Franța. În funcție de cerințele paradigmei curriculare adaptate la particularitățile psihologice ale preadolescentului, integrat în învățământul secundar gimnazial, modelul didacticii matematicii integrează și combină în structura sa următoarele componente de bază: scopul pedagogic general = formarea-dezvoltarea gândirii logicomatematice; obiectivele specifice derivate, definite la nivel de competențe și de cunoștințe matematice de bază; conținuturile instruirii matematice la nivel de cultură generală, metodologia de instruire (metodele didactice și formele de organizare), evaluarea rezultatelor obținute în studiul matematicii în învățământul gimnazial, realizată prin metode clasice și alternative. |
||||||
Cuvinte-cheie didactica aplicată, didactica științei, didactica specialității, modelul didacticii specialității, paradigmă curriculară, applied didactics, science didactics, specialty didactics, the didactic model of the specialty, curricular paradigm |
||||||
|