Abordarea evaluării alternative la disciplina educație fizică în cadrul Universității de Stat din Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
255 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 08:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.4.091.26(478-25):796 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Divertisment. Jocuri. Sport (1703)
SM ISO690:2012
BRAGARENCO, Nicolae. Abordarea evaluării alternative la disciplina educație fizică în cadrul Universității de Stat din Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 163-168. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_26
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Abordarea evaluării alternative la disciplina educație fizică în cadrul Universității de Stat din Moldova

The alternative assessment approach to the discipline of physical education within the Moldova State University

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_26
CZU: 378.4.091.26(478-25):796

Pag. 163-168

Bragarenco Nicolae
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Schimbările recente produse în societate, generate de trecerea de la perioada industrială la cea a tehnologiilor informaționale și de comunicare, a dus la schimbări esențiale în procesul de predare-învățare-evaluare la nivelul întregului sistem educațional universitar. Aceste transformări au influențat direct și asupra disciplinei educație fizică din instituțiile de învățământ superior, impunând specialiștii din domeniu, să caute unor noi soluții care vor contribui la creşterea eficacităţii procesului de formare a competențelor specifice disciplinei în corelare cu cele profesionale/ de specialitate. Proiectarea curriculumui disciplinar la disciplina educație fizică, un nou concept flexibil, care oferă studentului posibilitatea de a alege individual forma/ modul de practicare a activităților pentru formarea/dezvoltarea competențelor specifice, impune noi abordări privind evaluarea. Evaluarea la disciplina educație fizică a studenților ce practică activitățile de educație fizică și sport individual sau în asociații sportive, în afara USM (formă/mod de practicare a activităților motrice prevăzut de curriculum disciplinar), trebuie orientată spre o abordare multidimensională și realizată prin metode alternative. Această lucrare propune o abordare a evaluării alternative la disciplina educație fizică, prin aplicarea metodei portofoliului pentru studenții ce practică probe de sport independent, altele decât cele oferite de USM, care pot asigura pe deplin formarea competențelor specifice ale disciplinei în alte contexte de învățare.

The recent changes produced in society, generated by the transition from the industrial period to that of information and communication technologies, led to essential changes in the teaching-learning-evaluation process at the level of the entire university educational system. These transformations directly influenced the discipline of physical education in higher education institutions, forcing the specialists in the field to search for new solutions that will contribute to increasing the effectiveness of the training process of the specific skills in the discipline in correlation with the professional/specialist ones. The design of the disciplinary curriculum for the discipline of Physical Education, a new flexible concept, which offers the student the opportunity to individually choose the form/how to practice activities for the training/development of specific skills, requires new approaches regarding assessment. The physical education discipline assessment of students practicing physical education and sports activities individually or in sports associations, outside the USM (form/way of practicing motor activities provided by the disciplinary curriculum), must be oriented towards a multidimensional approach and carried out through alternative methods. This paper proposes an alternative assessment approach to the Physical Education discipline, by applying the portfolio method for students practicing independent sports tests, other than those offered by the USM, which can fully ensure the training of the specific skills of the discipline in other learning contexts.

Cuvinte-cheie
educație fizică, strategii de evaluare, evaluare alternativă, studenți USM,

physical education, assessment strategies, alternative assessment, USM students