Evaluarea cunoștințelor versus evaluarea competențelor funcționarilor publici cu statut special și a carabinierilor din cadrul MAI
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
161 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-27 09:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091.279.7:005.336.2:35.08(478) (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276)
Activități manageriale (433)
Administrație publică. Conducere administrativă. Armată. Artă militară (2637)
SM ISO690:2012
CIUMAC, Andrian. Evaluarea cunoștințelor versus evaluarea competențelor funcționarilor publici cu statut special și a carabinierilor din cadrul MAI. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 114-119. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_19
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Evaluarea cunoștințelor versus evaluarea competențelor funcționarilor publici cu statut special și a carabinierilor din cadrul MAI

Assessment of the knowledge versus the assessment of the competences of public officers with special status and of the carabiniers from the framework of MIA

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_19
CZU: 377.091.279.7:005.336.2:35.08(478)

Pag. 114-119

Ciumac Andrian
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Cunoștințele în sine nu sunt de mare folos funcționarilor publici cu statut special și carabinierilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), pe când competenţele, deținând un grad esențial de superioritate în comparație cu cunoștințele, acordă acestor funcționari posibilitatea de a demonstra în mod practic dacă sunt în stare să acţioneze potrivit cu ceea ce cunosc. Din această perspectivă, aplicarea procesului de evaluare a calității personalului din cadrul MAI, pe dimensiunea formării profesionale, este mai relevantă și mai obiectivă anume în legătură cu competențele. O astfel de abordare a proceselor de evaluare va contribui în mod sigur la creşterea nivelului de performanţă profesională a personalului din cadrul MAI, fapt care va genera beneficiarilor suficientă siguranță, iar satisfacţia cetăţenilor faţă de calitatea personalului MAI va atinge cote scontate

Knowledge itself is not of much use to civil servants with special status and carabineers within the MIA, while competences, having an essential degree of superiority compared to knowledge, give them the opportunity to prove in practice if they are able to act according to their abilities. From this perspective, the application of the process of evaluating the quality of the staff within the MIA, on the dimension of professional training, is more relevant and more objective, specifically in relation to skills. Such an approach to evaluation processes will certainly contribute to increasing the level of professional performance of the MIA staff, a fact that will generate sufficient security for the beneficiaries, and citizens’ satisfaction with the quality of the MIA staff will reach expected rates

Cuvinte-cheie
evaluare, competențe, cunoştinţe, formare profesională, funcționari publici cu statut special, proces,

assessment, competences, knowledge, vocational training, civil servants with special status, process