Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
226 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-11 17:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091.26:377 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276) |
SM ISO690:2012 OSOIANU, Cătălina, BÎRNAZ, Nina. Evaluarea sumativă în învățământul profesional-tehnic: generalități . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 74-78. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_13 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_13 | ||||||
CZU: 373.091.26:377 | ||||||
Pag. 74-78 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În această lucrare analizăm aspectele teoretice, fundamentale generale ale conceptului de evaluare sumativă în învățământul profesional-tehnic, cu scopul familiarizării cu elementele distincte ale procesului de evaluare sumativă. Evidențiem faptul că anume cadrele didactice trebuie să aleagă adecvat sau să elaboreze metode de evaluare, să administreze și să interpreteze rezultatele evaluării, să utilizeze rezultatele evaluării valorificându-le în adoptarea de decizii, să dezvolte și să aplice procedeele de notare, să comunice rezultatele evaluării având în vedere diverse categorii de audienţă, să recunoască și să evite implicaţiile non etice, ilegale, efectele distorsionate ale unor proceduri de evaluare și astfel, prin competențele analizate în lucrare și funcțiile evaluării summative putem facilita acest proces. |
||||||
Cuvinte-cheie evaluare sumativă, forme de evaluare, competență de evaluare, învăţământ profesional-tehnic, summative evaluation, forms of evaluation, evaluation competence, professional-technical education |
||||||
|