Violența școlară și managementul clasei de elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
270 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-01 13:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3:316.624.3:005 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Psihologie socială (992)
Management (1901)
SM ISO690:2012
BALAN, Corina. Violența școlară și managementul clasei de elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 28-32. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/um5(165)2023_04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Violența școlară și managementul clasei de elevi

School violence and class management

DOI:https://doi.org/10.59295/um5(165)2023_04
CZU: 373.3:316.624.3:005

Pag. 28-32

Balan Corina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

Acest articol abordează problematica violenței școlare din perspectiva impactului asupra managementului clasei de elevi. În contextul managementului clasei de elevi, comportamentele elevilor şi ale profesorilor sunt influenţate de o serie de factori care își pun amprenta asupra relațiilor dintre interlocutori. Relaţiile educaţionale determină comportamente pozitive sau negative. Relaţiile pozitive generează o atmosferă dezirabilă, un climat constructiv, în timp ce relațiile negative generează un climat indezirabil și conflictual, creând probleme de disciplină. Disciplina, văzută ca un comportament dezirabil în clasa de elevi, poate fi definită ca un proces care determină soluţionarea problemelor disciplinare și, implicit, prevenirea și contracararea comportamentelor violente ale elevilor.

This article addresses the issue of school violence from the perspective of the impact on student class management. In the context of student class management, student and teacher behaviours are influenced by several factors that make their mark on interlocutors’ relationships. Educational relationships determine positive or negative behaviours. Positive relationships generate a desirable atmosphere, and a constructive climate, while negative relationships generate an undesirable and conflicting environment, creating discipline problems. Discipline, seen as desirable behaviour in the classroom, can be defined as a process that determines the resolution of disciplinary problems and implicitly, the prevention and counteracting of students’ violent behaviour.

Cuvinte-cheie
violență școlară, managementului clasei de elevi, disciplină, climat educaţional,

school violence, student class management, Discipline, educational climate