Securitatea psihologică – condiţie esenţială în diminuarea nevoilor relaţionale la adolescenţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
247 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 15:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:37.064 (1)
Psihologie (3476)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (119)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Securitatea psihologică – condiţie esenţială în diminuarea nevoilor relaţionale la adolescenţi. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 64-67. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470

Securitatea psihologică – condiţie esenţială în diminuarea nevoilor relaţionale la adolescenţi

Psychological security – essential condition in reducing adolescents’ relationship needs

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.11
CZU: 159.922.8:37.064

Pag. 64-67

Furdui Emilia
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2023


Rezumat

În acest articol, ne-am propus drept scop evidențierea particularităților dezvoltării sferei relaționale ale elevilor din învățământul liceal, ca proces psihic cognitiv la diferite etape ale ontogenezei. Dificultăţile de stabilire şi menţinere a relaţiilor interpersonale reduc calitatea şi frecvenţa experienţelor de învăţare și contribuie la apariția nevoii de securitate psihologică în mediul educațional. Ca modalitate de funcționare optimă pe această dimensiune, securitatea psihologică în instituțiile educative poate fi asigurată prin formarea deprinderilor sociale de comunicare/ relaționare eficientă, atitudinilor respectuoase, de apreciere a calităților personale, de înțelegere a naturii psihosociale a relațiilor interpersonale etc.

In this article, we aimed to highlight the particularities of the development of the relational sphere of high school students as a cognitive psychic process at different stages of ontogenesis. Difficulties in establishing and maintaining interpersonal relationships reduce the quality and frequency of learning experiences and contribute to the emergence of the need for psychological security in the educational environment. As a way of optimal functioning on this dimension, psychological security in educational institutions can be ensured by training social skills of effective communication/relationships, respectful attitudes, appreciation of personal qualities, understanding of the psychosocial nature of interpersonal relationships, etc.

Cuvinte-cheie
învățământ liceal, adolescent, relaţii interpersonale, securitate psihologică, excelență științifică, personalitate,

high school education, teenager, interpersonal relationships, psychological security, scientific excellence, personality