Tendinţe actuale în proiectarea cercetărilor din perspectiva incluziunii universitare a tinerilor cu dizabilităţi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
285 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-29 12:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1+376.2 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646)
SM ISO690:2012
RACU, Aurelia. Tendinţe actuale în proiectarea cercetărilor din perspectiva incluziunii universitare a tinerilor cu dizabilităţi. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 47-51. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.08
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470

Tendinţe actuale în proiectarea cercetărilor din perspectiva incluziunii universitare a tinerilor cu dizabilităţi

Current trends in research design from the perspective of university inclusion of young people with disabilities

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.08
CZU: 378.1+376.2

Pag. 47-51

Racu Aurelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2023


Rezumat

În prezent, comunitatea ştiinţifică din lume depune eforturi susţinute pentru a identifica şi propune soluţii eficiente ale învăţământului incluziv. Promovarea universităţilor incluzive implică nu doar depăşirea barierelor instituţionale, identificate în literatura ştiinţifică de specialitate, dar şi cunoaşterea unor etape pe care specialiştii le vor aplica în activitatea lor de constituire a mediului academic de tip incluziv.

This article proves the fact that the scientific community around the world makes scientific efforts to identify and propose effective solutions for inclusive education. The promotion of inclusive universities implies not only overcoming the institutional barriers, which have been identified in the specialized scientific literature, but also knowing some steps that the specialists will apply in their activity of establishing an inclusive academic environment.

Cuvinte-cheie
mediul universitar, tineri cu dizabilităţi, învățământ de tip incluziv, asistenţă complexă, educaţie incluzivă, educaţie integrată, socializare, cerinţe educaţionale speciale (CES),

university environment, young people with disabilities, inclusive education, complex assistance, integrated education, socialization, special educational needs