Inserţia socioprofesională în paradigma învăţământului profesional și tehnic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
252 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-04 17:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.09(498) (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (276)
SM ISO690:2012
SILISTRARU, Nicolae, MARCOCI DIMA, Andreea. Inserţia socioprofesională în paradigma învăţământului profesional și tehnic. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 17-24. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470

Inserţia socioprofesională în paradigma învăţământului profesional și tehnic

Socioprofessional insertion into the paradigm of vocational and technical education

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.02
CZU: 377.09(498)

Pag. 17-24

Silistraru Nicolae, Marcoci Dima Andreea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2023


Rezumat

Educația profesională pregăteşte elevii pentru o anumită profesie și pentru integrarea social-utilă a acestora. În acest articol am scos în evidență conceptele cheie pe care se bazează învățământul profesional și tehnic din România: curriculum național, competențe, adaptabilitatea și inserția pe piața muncii, educație. În partea a doua a articolului am realizat o analiză privind inserția socio-profesională a elevilor de la specializarea tehnician în activități economice, din cadrul Colegiul „N.V. Karpen” Bacău.

Vocational education prepares students for a particular profession and their useful social integration. In this article we have highlighted the key concepts on which the vocational and technical education in Romania is based: national curriculum, competence, adaptability and insertion on the labor market, education. In the second part of the article, we made an analysis regarding the socio-professional insertion of the students from the technical specialization in economic activities, within the College „N.V. Karpen” Bacau.

Cuvinte-cheie
inserția socio-profesională, educaţie, competențe, absolvent, piaţa muncii,

Socio-professional insertion, education, skills, graduate, labor market