Educația bilingvă – practică reflexivă vizând capitalul cultural și lingvistic al elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
202 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-12 17:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7742)
Educație (14648)
SM ISO690:2012
CHEPTENE, Valentina. Educația bilingvă – practică reflexivă vizând capitalul cultural și lingvistic al elevilor . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 2-3(138-139), pp. 41-43. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7974361
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2-3(138-139) / 2023 / ISSN 1810-6455

Educația bilingvă – practică reflexivă vizând capitalul cultural și lingvistic al elevilor

Bilingual Education: A Reflective Practice Targeting Students’ Cultural and Linguistic Capital

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7974361
CZU: 37.0

Pag. 41-43

Cheptene Valentina
 
Liceul Teoretic „Nicolae Iorga”, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

De mare anvergură în situațiile de comunicare interpersonale și interculturale este înțelegerea prin intermediul unui limbaj comun. Mijloacele de realizare a acestei înțelegeri pot fi diverse. Familia și școala sunt mediile care pot oferi motive și ocazii, pot fi o sursă a valorilor generalumane, deschizând ușile spre integrarea subiecților într-un spațiu valoric mai larg. Realizând educația bilingvă/multilingvă a copiilor de la o vârstă fragedă, le dăm posibilitatea de a-și forma deprinderea să-și exprime propriile atitudini și viziuni asupra viitorului, asupra raporturilor esențiale dintre evenimente, contexte socioculturale etc.

Understanding each other through a common language is of great significance in interpersonal and intercultural communication. The means of achieving this understanding are diverse. Family and school are the learning environments capable of providing reasons and opportunities, becoming a source of general human values and making it possible to integrate students into a wider community. By providing children with bilingual/multilingual education from an early age, we give them the opportunity to develop the skill of expressing their own attitudes and visions on the future and all the essential relationships between events, socio-cultural contexts etc.

Cuvinte-cheie
educație bilingvă, comunicare interpersonală, competenţă interculturală, valori general-umane,

bilingual education, interpersonal communication, intercultural competence, general human values