Reprezentarea socială a familiei contemporane în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
230 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 13:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.356.2(478) (12)
Structură socială. Societatea ca sistem social (996)
SM ISO690:2012
CAZACU, Daniela. Reprezentarea socială a familiei contemporane în Republica Moldova. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 1(42), pp. 71-82. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p71-82
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1(42) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Reprezentarea socială a familiei contemporane în Republica Moldova

Social representation of contemporary family in the Republic of Moldova

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p71-82
CZU: 316.356.2(478)

Pag. 71-82

Cazacu Daniela
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

Studiul a fost orientat la elaborarea fundamentelor teoretice cu privire la familie și reprezentarea socială, determinarea conținutului reprezentării sociale a familiei în Republica Moldova, determinarea posibilităților de dezvoltare a reprezentării sociale prin modelarea unor episoade de schimbare a practicii sociale aplicând un program de intervenție psihologică. În studiu au fost implicate 663 de persoane selectate aleatoriu, cu vârsta cuprinsă între 17 și 50 de ani. Programul de intervenție psihologică elaborat de noi, poate servi drept bază pentru elaborarea altor programe de intervenție psihosocială. La fel, considerăm că rezultatele investigației experimentale, programul de intervenție psihologică vor fi utile psihologilor școlari, cadrelor didactice și psihologilor consilieri iar programul poate fi propus profesorilor care predau educația civică în ciclul gimnazial și liceal.

The study was aimed at developing the theoretical foundations regarding the family and social representation, determining the content of the social representation of the family in the Republic of Moldova, determining the possibilities for the development of social representation by modeling some episodes of change in social practice applying a psychological intervention program. The study involved 663 randomly selected individuals aged 17 to 50. The psychological intervention program developed by us can serve as a basis for the development of other psychosocial intervention programs. In the same way, we believe that the results of the experimental investigation, the psychological intervention program will be useful for school psychologists, teaching staff and counseling psychologists, and the program can be proposed to teachers who teach civic education in middle and high school.

Cuvinte-cheie
reprezentare socială, nucleu central, elemente periferice, familia contemporană,

social representation, central nucleus, peripheral elements, contemporary family