Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
201 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3:378.035 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4024) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2591) |
SM ISO690:2012 MUSIENCO, Natalia. Educația competențelor sociale ale studenților – obiectiv al universității contemporane. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 1(42), pp. 19-27. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p19-27 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 1(42) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p19-27 | ||||||
CZU: 37.015.3:378.035 | ||||||
Pag. 19-27 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
Importanța dezvoltării competențelor sociale în instituțiile educaționale angajate în activități inovatoare constă în faptul că o persoană este principala resursă intelectuală care oferă valoare produselor create, astfel devenind baza dezvoltării și inovării. În acest articol sunt prezentate rezultatele unui studiu descriptiv, căpătate prin aplicarea metodologiei cvasi-experimentale, ca formă de intervenție asupra studenților de la ULIM, în vederea dezvoltării competențelor sociale în cadrul formării profesionale. Rezultatele obținute arată parcursul dezvoltării competențelor sociale la 25 de studenți din anul 1 de studii până la finalul anului 3. Rezultatele de la test-retest au înregistrat o creștere a mediilor pentru competența de autoexprimare în comunicare, o armonizare a evaluării propriilor competențe sociale, s-a armonizat capacitatea studenților de apreciere obiectivă, fiind înlăturate supraevaluările, dar și prin dezvoltarea competențelor sociale (CS), a crescut nivelul de adaptabilitate și evaluarea subiectivă a calității vieții. |
||||||
Cuvinte-cheie competențe sociale (CS), calitate a vieţii, adaptabilitate, educație universitară, social skills, quality of life, adaptability, University Education |
||||||
|