Educația competențelor sociale ale studenților – obiectiv al universității contemporane
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
201 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:378.035 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4024)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2591)
SM ISO690:2012
MUSIENCO, Natalia. Educația competențelor sociale ale studenților – obiectiv al universității contemporane. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 1(42), pp. 19-27. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p19-27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1(42) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Educația competențelor sociale ale studenților – obiectiv al universității contemporane

Cultivating social competencies in students – the objective of modern universities

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p19-27
CZU: 37.015.3:378.035

Pag. 19-27

Musienco Natalia
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2023


Rezumat

Importanța dezvoltării competențelor sociale în instituțiile educaționale angajate în activități inovatoare constă în faptul că o persoană este principala resursă intelectuală care oferă valoare produselor create, astfel devenind baza dezvoltării și inovării. În acest articol sunt prezentate rezultatele unui studiu descriptiv, căpătate prin aplicarea metodologiei cvasi-experimentale, ca formă de intervenție asupra studenților de la ULIM, în vederea dezvoltării competențelor sociale în cadrul formării profesionale. Rezultatele obținute arată parcursul dezvoltării competențelor sociale la 25 de studenți din anul 1 de studii până la finalul anului 3. Rezultatele de la test-retest au înregistrat o creștere a mediilor pentru competența de autoexprimare în comunicare, o armonizare a evaluării propriilor competențe sociale, s-a armonizat capacitatea studenților de apreciere obiectivă, fiind înlăturate supraevaluările, dar și prin dezvoltarea competențelor sociale (CS), a crescut nivelul de adaptabilitate și evaluarea subiectivă a calității vieții.

The importance of developing social skills in educational institutions engaged in innovative activities lies in the fact that a person is the main intellectual resource that provides value to the products created, thus becoming the basis of development and innovation. This article presents the results of a descriptive study, obtained by applying the quasi-experimental methodology, as a form of intervention on ULIM students, in order to develop social skills within professional trainings. The obtained results show the development path of social skills in 25 students from year 1 to the end of year 3 of study. The results from the test-retest showed an increase in the averages for the competence of self-expression in communication, a harmonization of the assessment of one’s own social skills, harmonized the students’ capacity for objective assessment, overestimations being removed, but also through the development of social skills, the level of adaptability and subjective assessment of the quality of life increased.

Cuvinte-cheie
competențe sociale (CS), calitate a vieţii, adaptabilitate, educație universitară,

social skills, quality of life, adaptability, University Education