Analiza comparativă a comerțului prin intermediul magazinelor online și a celor staționare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
322 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 22:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[339.372:004.78+339.372.2](478) (1)
Comerț interior. Comerț indigen (53)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (533)
SM ISO690:2012
JIZDAN, Andrei. Analiza comparativă a comerțului prin intermediul magazinelor online și a celor staționare. In: Economica, 2023, nr. 1(123), pp. 89-98. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.089
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 1(123) / 2023 / ISSN 1810-9136

Analiza comparativă a comerțului prin intermediul magazinelor online și a celor staționare

Comparative Analysis of Trade through Online and Stationary Stores

DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2023.123.089
CZU: [339.372:004.78+339.372.2](478)
JEL: M40, M41.

Pag. 89-98

Jizdan Andrei
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 mai 2023


Rezumat

Comerțul electronic reprezintă un sistem de derulare a unei activități prin utilizarea serviciilor web (internet), telefoniei, adreselor electronice. Articolul este destinat teoreticienilor, dar și contabililor practicieni, deoarece pe lângă dezvoltarea bazei teoretice, se urmărește și identificarea unor soluții practice în vederea soluționării aspectelor problematice aferente comerțului electronic. Importanța temei investigate impune necesitatea efectuării unei analize comparative a activității magazinelor online, care presupune un element de „virtualitate” și cea a magazinelor tradiționale, care necesită o locație fizică. Metodologia de cercetare implică atât abordări generale, cât și specifice, cum ar fi: metoda analitică, analiza webografică, metoda sintezei, metoda comparației, metoda sistemică și alte metode de cercetare. În continuare, se va încerca identificarea tangențelor, dar și deosebirilor între unitățile de comerț staționare și magazinele online, inclusiv prin prisma aspectului practic, nu doar al celui teoretic.

E-commerce is a method of doing business by using web services (the internet), telephony, electronic addresses. The article is intended for theoreticians and practicing accountants, because in addition to the development of the theoretical basis, the aim is to identify practical solutions in order to solve the problematic accounting aspects related to ecommerce. The importance of the investigated subject imposes the necessity of an in-depth comparative analysis of the activity of online stores that involve an element of “virtuality” versus traditional stores that require a physical location. The research methodology involves both general and specific approaches, such as: analytical method, webographic analysis, the synthesis method, the comparison method, the systemic method and other research methods. In the following, an attempt will be made to identify the similarities and differences between stationary trade units and online stores in terms of both practical and theoretical aspects.

Cuvinte-cheie
magazin online, magazin staționar, livrare la domiciliu, notificare de comerț,

online store, stationary store, home delivery, trade notice