Valorificarea experimentală a eficienței modelului și a programului de formare a competenței metacognitive din perspectiva comunicării didactice în context curricular
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
263 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-07 17:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Valorificarea experimentală a eficienței modelului și a programului de formare a competenței metacognitive din perspectiva comunicării didactice în context curricular . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 1(137), pp. 2-7. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7664928
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(137) / 2023 / ISSN 1810-6455

Valorificarea experimentală a eficienței modelului și a programului de formare a competenței metacognitive din perspectiva comunicării didactice în context curricular

Exploring the Efficiency of the Metacognitive Competence Model and Training Program Experimentally from the Perspective of Didactic Communication in a Curricular Context

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7664928
CZU: 37.091

Pag. 2-7

Gheorghe Elena Cristina, Silistraru Nicolae
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2023


Rezumat

Necesitatea de a determina funcționalitatea învățării în actualul context social, bazat pe inovație și revoluție tehnologică, impune măsuri de substanță în educație, măsuri ce sunt tot mai conectate la conceptul de metacogniție și la principiile constructiviste, care converg în direcția subiectivării învățământului din perspectiva orientării spre nevoile directe ale educabilului. Construirea cunoașterii elevilor prin învățarea de profunzime, bazată pe dezvoltarea conceptului gândire despre gândire, reprezintă unul dintre cele mai provocatoare deziderate ale sistemului de învățământ. Identificarea manifestărilor metacognitive încă din ciclul achizițiilor fundamentale și formarea nivelului elementar de competență metacognitivă la elevii care aparțin acestui nivel de studiu reprezintă pentru autorii acestui articol o prioritate didactico-metodologică și, totodată, nevoia de a contura în termenii comunicării didactice cele mai eficiente mijloace de manifestare personală prin intermediul metacogniției.

The importance of identifying the functionality of learning in the current social context, based on innovation and technological revolution, impose measures of substance in education, measures that are increasingly connected to the concept of metacognition and to constructivist principles, which converge in the direction of the subjectivization of education from the perspective of orientation towards the direct needs of those who are being educated. Building students’ knowledge through deep learning based on the development of the concept of ‘thinking about thinking’ is one of the most challenging goals of the education system. The identification of metacognitive manifestations since the cycle of fundamental acquisitions and the formation of the elementary level of metacognitive competence in students who belong to this level of study represent for the authors of this material a didactic-methodological priority, reflecting, at the same time, a need to outline in terms of didactic communication the most effective means of personal manifestation through metacognition.

Cuvinte-cheie
valorificare experimentală, model pedagogic, competenţă metacognitivă, comunicare didactică, curriculum,

experimental exploration, pedagogical model, metacognitive competence, didactic communication, curriculum