Strategii şi tactici de soluţionare a conflictelor teritoriale din Georgia prin prisma dreptului internațional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
335 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-15 20:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
341.411(479.22) (1)
Drept penal internațional (174)
SM ISO690:2012
POALELUNGI, Mihail, KURTSKHALIA, Alexander. Strategii şi tactici de soluţionare a conflictelor teritoriale din Georgia prin prisma dreptului internațional. In: Revista Naţională de Drept, 2022, nr. 2(248), pp. 12-20. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.52388/1811-0770.2022.2(248).01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 2(248) / 2022 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Strategii şi tactici de soluţionare a conflictelor teritoriale din Georgia prin prisma dreptului internațional

Strategies and tactics for resolving territorial conflicts in Georgia through the prism of international law

Stratégies et tactiques pour résoudre les conflits territoriaux en Géorgie à travers le prisme du droit international

Стратегии и тактика разрешения территориальных конфликтов в Грузии сквозь призму международного права

DOI:https://doi.org/10.52388/1811-0770.2022.2(248).01
CZU: 341.411(479.22)

Pag. 12-20

Poalelungi Mihail1, Kurtskhalia Alexander2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
 
Disponibil în IBN: 6 ianuarie 2023


Rezumat

Rezolvarea temeinică a conflictelor este imposibilă nu numai fără înlăturarea bazelor obiective ale confruntării părţilor aflate în conflict, dar, de asemenea şi fără identificarea divergenţelor subiective dintre participanţii la conflict şi comunitatea internaţională care participă la soluţionarea acestuia. Conflictele teritoriale din Abhazia și Osetia de Sud ar trebui să fie privite ca politico-teritoriale şi internaţionale, ținându-se cont de dinamica schimbării intereselor geopolitice ale marilor puteri la nivel regional şi continental. Figura centrală implicată în aceste conflicte teritoriale este Federaţia Rusă, care foloseşte regimurile separatiste de la Suhumi și Tskhinvali în calitate de instrument pentru a-şi atinge interesele geopolitice pe termen lung în Europa de sud-vest – parte a fostei Uniuni Sovietice. Chiar şi în cazul unei abordări mai constructive de către Moscova a problemelor din Abhazia și Osetia de Sud este imposibil să fie găsit un statut super-special al regiunilor separatiste, adoptarea căruia să rezolve conflictele în mod automat.

The thorough resolution of conflicts is impossible not only without removing the objective bases of the conflicting parties’ confrontation, but also without identifying the subjective divergences between the participants in the conflict and the international community participating in its resolution. In this context, the territorial conflicts in Abkhazia and South Ossetia should be seen as political-territorial and international, considering the dynamics of the changing geopolitical interests of the great powers at the regional and continental level. The central figure involved in these territorial conflicts is the Russian Federation, which uses the separatist regimes in Sukhumi and Tskhinvali as a tool to achieve its long-term geopolitical goals in Southwestern Europe – part of the former Soviet Union. Even in the case of a more constructive approach by Moscow to the problems in Abkhazia and South Ossetia, it is impossible to find a super-special status of the separatist regions, the adoption of which would automatically resolve the conflicts.

La résolution approfondie des conflits est impossible non seulement sans supprimer les bases objectives de la confrontation des parties en conflit, mais aussi sans identifier les divergences subjectives entre les participants au conflit et la communauté internationale participant à sa résolution. Dans ce contexte, les conflits territoriaux en Abkhazie et en Ossétie du Sud doivent être considérés comme politico-territoriaux et internationaux, en tenant compte de la dynamique des intérêts géopolitiques changeants des grandes puissances aux niveaux régional et continental. La figure centrale impliquée dans ces conflits territoriaux est la Fédération de Russie, qui utilise les régimes séparatistes de Soukhoumi et Tskhinvali comme un outil pour atteindre ses objectifs géopolitiques à long terme en Europe du Sud-Ouest - une partie de l'ex-Union soviétique. Même dans le cas d'une approche plus constructive de Moscou aux problèmes de l'Abkhazie et de l'Ossétie du Sud, il est impossible de trouver un statut super spécial des régions séparatistes, dont l'adoption résoudrait automatiquement les conflits.

Полноценное урегулирование конфликтов невозможно не только без устранения объективных оснований противостояния конфликтующих сторон, но и без выявления субъективных разногласий между участниками конфликта и международным сообществом, участвующим в его урегулировании. В этом контексте, территориальные конфликты в Абхазии и Южной Осетии следует рассматривать как политико-территориальные и международные с учетом динамики изменения геополитических интересов великих держав на региональном и континентальном уровне. Центральной фигурой, вовлеченной в эти территориальные конфликты, является Российская Федерация, которая использует сепаратистские режимы в Сухуми и Цхинвали в качестве инструмента для достижения своих долгосрочных геополитических целей в Юго-Западной Европе — части бывшего Советского Союза. Даже в случае более конструктивного подхода Москвы к проблемам Абхазии и Южной Осетии невозможно найти сверхособый статус сепаратистских регионов, принятие которого автоматически урегулировало бы конфликты.

Cuvinte-cheie
conflict teritorial, Abhazia, Osetia de Sud, interes geopolitic, Federaţia Rusă,

territorial conflict, Abkhazia, South Ossetia, geopolitical interest, Russian Federation,

conflit territorial, Abkhazie, Ossétie du Sud, intérêt géopolitique, Fédération de Russie,

территориальный конфликт, Абхазия, Южная Осетия, геополитический интерес, Российская Федерация