Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1347 48 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-28 16:32 |
SM ISO690:2012 VÎRLAN, Maria, BEJENARI, Marina. Factorii adaptării preadolescenţilor la treapta gimnazială
. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2009, nr. 2, pp. 13-22. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 2 / 2009 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
Pag. 13-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article is analysed the problem of teenagers’ adaptation at the gymnasium. The elements of adaptation are: the specific features of personality, school anxiety level, the specific features of learning motivation. There are analysed the results of an emprirical research, fulfilled on 100 pupils from the 5th forms. There are given some recommendations how to facilitate the pupils’ adaptation in the gymnasium. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare social psihologică, perioadă de trecere, factori ai adaptării la treapta gimnazială, anxietate, trăsături de personalitate |
||||||
|