Demersul experimental al rezolvării conflictelor (implicaţii pentru mediul şcolar).
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
419 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 22:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015 (968)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4025)
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢEI, Andra-Mirabela. Demersul experimental al rezolvării conflictelor (implicaţii pentru mediul şcolar).. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 102-109. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.18
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470

Demersul experimental al rezolvării conflictelor (implicaţii pentru mediul şcolar).

The experimental approach of conflict resolution (implications for the school environment)

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.18
CZU: 37.015

Pag. 102-109

Adăscăliţei Andra-Mirabela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2022


Rezumat

Perspectiva valorilor rezolvării conflictelor pentru elevi impune comunicarea persuasivă ȋn rezolvarea conflictelor, care, ca strategie de intervenție, presupune dimensionarea ofertei curriculare astfel ȋncȃt să ofere elevilor cadrul necesar pentru a depăși conflictele care, inevitabil, se manifestă ȋn cȃmpul educațional. Elevii trebuie să fie implicați ȋn rezolvarea unor situații concrete, fiind necesar ca ei să devină responsabili și cooperanți. Avȃnd ca premisă favorabilă oportunitățile educaționale promovate de comunicarea persuasivă ca strategie de rezolvare a conflictelor, elevii vor fi capabili să gestioneze cu calm și coerent, conflictele apărute și ȋn mediul social. Este recomandabil ca școlile să joace un rol determinant ȋn promovarea unor soluții care să funcționeze ȋn gestionarea relațiilor interpersonale.

The perspective of conflict resolution values for students requires persuasive communication in conflict resolution, which, as an intervention strategy, involves sizing the curricular offer in such a way as to provide students with the necessary framework to overcome conflicts that inevitably manifest themselves in the educational field. Students must be involved in solving concrete situations, it being necessary for them to become responsible and cooperative. Having as a favorable premise the educational opportunities promoted by persuasive communication as a conflict resolution strategy, students will be able to calmly and coherently manage the conflicts that arise in the social environment. It is recommended that schools play a decisive role in promoting solutions that work in the management of interpersonal relationships.

Cuvinte-cheie
conflicte interpersonale, comunicare persuasivă, principii ale rezolvării conflictelor, eficiență ȋn rezolvarea conflictelor, Programul de valorificare a comunicării persuasive ca strategie de rezolvare a conflictelor,

interpersonal conflicts, persuasive communication, principles of conflict resolution, effectiveness in conflict resolution, the Program for capitalizing on persuasive communication as a conflict resolution strategy