Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
328 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-10 18:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4374) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4027) |
SM ISO690:2012 GUŢU, Olga. Strategii metodologice în studiul reprezentării sociale: evoluţii și tendinţe. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 4(76), pp. 98-101. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.17 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(76) / 2022 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.4.17 | ||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 98-101 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Orice cercetare din domeniul științelor sociale se construiește pe argumente solide și capătă greutate științifică atunci când sunt utilizate metodologii științifice raportate la subiectul cercetat. În ceea ce privește studiul reprezentărilor sociale (RS), interesul cercetătorilor pentru utilizarea unor noi metodologii, inclusiv pentru identificarea celor mai optime modalități de îmbinare a metodelor pentru o mai bună cunoaștere a obiectului reprezentațional studiat reprezintă una din tendințele actuale în dezvoltarea domeniului RS. Prin acest articol, ne propunem să analizăm succint câteva direcții în evoluția strategiilor metodologice în studiul RS, prezentând metode clasice și recente în studiul unei RS. |
||||||
Cuvinte-cheie reprezentare socială, chestionar de caracterizare, asociația liberă, analiza evocării, observația liberă, social representation, characterization questionnaire, free association, evocation analysis, free observation |
||||||
|