Formarea competențelor de explorare a tezaurului muzeal în educația liceenilor: cadrul școlar și familial
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
284 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 17:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.015.31:069 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Muzee. Expoziții permanente (507)
SM ISO690:2012
FILIPSKI, Tatiana. Formarea competențelor de explorare a tezaurului muzeal în educația liceenilor: cadrul școlar și familial. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 89-98. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7407967
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Formarea competențelor de explorare a tezaurului muzeal în educația liceenilor: cadrul școlar și familial

The formation of skills to explore the museum treasure in the education of high school students: school and family framework

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7407967
CZU: 373.5.015.31:069

Pag. 89-98

Filipski Tatiana
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

Articolul conține studiul teoretico-aplicativ care elucidează o cercetare științifică privind formarea competențelor de explorare a tezaurului muzeal în educația liceenilor: cadrul școlar și familial. În cercetare au fost implicați elevi, liceeni, părinți, cadre didactice, colaboratori muzeali etc. Toate acțiunile s-au desfășurat în cadrul Proiectului instituțional Crearea parteneriatelor educaționale în promovarea patrimoniului național și universal din perspectiva educației muzeale a elevilor și studenților care a durat o perioadă de 3 ani (2019-2022). În articol sunt descrise și interpretate rezultatele obținute în experimentul realizat în contextul proiectului nominalizat. Modelul pedagogic al educației muzeale a elevilor din liceu reprezintă un unstrument pedagogic eficient care a fost fundamentat și elaborat în cadrul investigației teoretice. Acesta s-a dovedit a fi funcțional în educația muzeală a liceenilor în cadrul colaborării școală-muzeu-familie-comunitate. La fel, în lucrare sunt redate câteva exemple concrete de activități desfășurate cu liceenii și părinții acestora.

This article is a theoretical-applicative study which elucidates a scientific research in the development of skills of exploring the museum treasure in student’s education: school and family framework. In the research were involved school and lyceum students, parents, professors, museum employees, etc. All activities were conducted within the Institutional Project Building educational partnership in promoting the national and universal heritage from the perspective of museum education of pupils and students  work conducted over a period of 3 years (2019-2022). The article contains the description and the interpretation of results obtained during the performed experiment within the framework of the mentioned project. The pedagogic model of the museum education of lyceum pupils is an efficient pedagogic tool which was substantiated and developed within the theoretical research. This instrument proved to be fully functional in the museum education of pupils in the context of school-museum-family-community collaboration. Also, in the research are emphasized several samples of conducted activities which involved pupils and their parents.

Cuvinte-cheie
muzeu, educaţie muzeală, pedagogie muzeală, valori, colecții de artă, patrimoniu muzeal,

museum, museum education, museum pedagogy, values, art collection, museum heritage