Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
284 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 17:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5.015.31:069 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Muzee. Expoziții permanente (507) |
SM ISO690:2012 FILIPSKI, Tatiana. Formarea competențelor de explorare a tezaurului muzeal în educația liceenilor: cadrul școlar și familial. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 89-98. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7407967 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7407967 | ||||||
CZU: 373.5.015.31:069 | ||||||
Pag. 89-98 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul conține studiul teoretico-aplicativ care elucidează o cercetare științifică privind formarea competențelor de explorare a tezaurului muzeal în educația liceenilor: cadrul școlar și familial. În cercetare au fost implicați elevi, liceeni, părinți, cadre didactice, colaboratori muzeali etc. Toate acțiunile s-au desfășurat în cadrul Proiectului instituțional Crearea parteneriatelor educaționale în promovarea patrimoniului național și universal din perspectiva educației muzeale a elevilor și studenților care a durat o perioadă de 3 ani (2019-2022). În articol sunt descrise și interpretate rezultatele obținute în experimentul realizat în contextul proiectului nominalizat. Modelul pedagogic al educației muzeale a elevilor din liceu reprezintă un unstrument pedagogic eficient care a fost fundamentat și elaborat în cadrul investigației teoretice. Acesta s-a dovedit a fi funcțional în educația muzeală a liceenilor în cadrul colaborării școală-muzeu-familie-comunitate. La fel, în lucrare sunt redate câteva exemple concrete de activități desfășurate cu liceenii și părinții acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie muzeu, educaţie muzeală, pedagogie muzeală, valori, colecții de artă, patrimoniu muzeal, museum, museum education, museum pedagogy, values, art collection, museum heritage |
||||||
|