Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
479 52 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 21:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.5.015.3:159.947.5 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
Psihologie (3477) |
SM ISO690:2012 PANDELICA, Mirela. Autodeterminarea – factor reglator al motivației învățării la elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 56-60. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7405445 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7405445 | ||||||
CZU: 373.5.015.3:159.947.5 | ||||||
Pag. 56-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Motivația umană se află în centrul multor activități umane, în ultimii ani manifestându-se un interes din ce în ce mai mare pentru studiul motivației, așa cum ne putem da seama din preocupările numeroşilor autori contemporani. Teoria autodeterminării (SDT) este o teorie motivațională a personalității, dezvoltării și proceselor sociale care examinează modul în care contextele sociale și diferențele individuale facilitează diferite tipuri de motivație, în special motivația autonomă și motivația controlată și, la rândul său, conduce la învățare, performanță, experiență și sănătate psihologică. Pentru un profesor este foarte important să-și stabilească obiective clare în raport cu abilitățile și nevoile elevului și să contureze un sistem de recompense al cărui scop pe termen lung este interiorizarea motivației pentru învățare. În articolul nostru încercăm să subliniem necesitatea utilizării tehnologiilor didactice bazate pe tehnici expresiv-creative, prin care să creștem nivelul de autodeterminare și implicit al motivației intrinseci de învățare |
||||||
Cuvinte-cheie teoria autodeterminării, nevoi psihologice, motivație pentru învățare, motivaţie intrinsecă, elev, adolescent, interacțiunea elev-profesor, self-determination theory, psychological needs, learning motivation, intrinsic motivation, student, teenager, interaction student-teacher |
||||||
|