Cauzalitatea și factorii de risc ai agresivității și violenței școlare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
493 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 22:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.624.3:373 (1)
Psihologie socială (991)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
SM ISO690:2012
BALAN, Corina. Cauzalitatea și factorii de risc ai agresivității și violenței școlare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 50-55. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7405429
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Cauzalitatea și factorii de risc ai agresivității și violenței școlare

Causality and risk factors of school aggression and violence

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7405429
CZU: 316.624.3:373

Pag. 50-55

Balan Corina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

În articol este elaborată problematica violenței școlare din perspectiva cauzalității și a factorilor de risc implicați în acest fenomen.Violența școlară reprezintă latura întunecată a realității din sfera interacțiunilor sociale specifice vârstelor școlare. Ideea existenței unei baze biologice și a unei predispoziții către agresivitate nu reprezintă echivalentul ideii conform căreia unele ființe sunt programate a fi violente. Violența este rezultatul unor influențe biologice, dar, în mod deosebit, a unor influențe situaționale și de mediu. Determinând cauzele generatoare de violență și factorii de risc implicați și verificând măsura în care nivelul de agresivitate afectează comportamentul elevilor se pot identifica fie modalități de tratare individuală, care să culmineze cu menținerea sau cu transformarea atitudinii în raport cu normele școlare, fie se pot dezvolta programe ample destinate managementului conduitelor agresive. Violența școlară necesită o abordare obiectivă menită să identifice acele soluții care pot fi utilizate în vederea prevenirii și diminuării acesteia.

This article approaches the issue of school violence from the perspective of causality and the risk factors involved in this phenomenon. School violence represents the dark side of reality in the sphere of social interactions specific to school ages. The idea that there is a biological basis and predisposition to aggression is not equivalent to the idea that some beings are programmed to be violent. Violence results from biological influences, but especially from situational and environmental impacts. By identifying the causes of violence and the risk factors involved and verifying the extent to which the level of aggression affects the students' behaviour, individual treatment methods can be identified, which culminate in the maintenance or transformation of the attitude about school norms, or programs can be developed intended for the management of aggressive behaviours. School violence requires an approach aimed at identifying those solutions that can be sought in order to prevent and reduce it.

Cuvinte-cheie
violență școlară, agresivitate, cauze, factori de risc,

school violence, aggression, causes, risk factors