Condiționări pedagogice ale managementului metodic modern
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
281 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-06 08:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
73.07 (36)
Arte plastice (430)
SM ISO690:2012
ISTRATE-STEFANESCU, Adriana. Condiționări pedagogice ale managementului metodic modern . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 5(135), pp. 21-25. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7271170
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(135) / 2022 / ISSN 1810-6455

Condiționări pedagogice ale managementului metodic modern

Pedagogical Conditions of Modern Methodical Management

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7271170
CZU: 73.07

Pag. 21-25

Istrate-Stefanescu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 noiembrie 2022


Rezumat

Pornind de la cerința socială a unui manager al viitorului, capabil să realizeze misiunea instituției de învățământ, articolul deschide discuția teoretică privind managementul metodic modern (MMM) – un concept pedagogic original de prima mărime, care, prin integralizarea funcțiilor manageriale, este implicat strategic în eficientizarea activității educaționale în instituția de învățământ preuniversitar. Un loc aparte îl ocupă esențializarea noțiunii de modern, ca una referențială, care marchează distincția noutății, a detașării de trecut, care rezonează cu viitorul. În acest context de analiză, MMM este consemnat drept una dintre cele mai importante activități pedagogice, precizându-se misiunea acestuia, asumată în cadrul procesului didactic. De asemenea, este conceptualizată ideea de ”metmanager”, care poate valorifica optim funcțiile manageriale și care își propune ca obiectiv strategic managementul informațiilor metodice.

Starting from the social requirement of a manager of the future, capable of realizing the mission of the educational institution, the article opens the theoretical discussion on modern methodical management (MMM) – an original pedagogical concept of the first magnitude, which, by integrating the managerial functions, is strategically involved in the efficiency of the educational activity in the institution of pre-university education. A special place is occupied by the essentialization of the notion of modern, as a referential notion, which marks the distinction of novelty, detachment from the past, which resonates with the future. In this context of analysis, MMM is recorded as one of the most important pedagogical activities, specifying its mission, assumed within the didactic process. Also, the idea of “metmanager” is conceptualized, which can optimally capitalize on managerial functions and which proposes methodical information management as its strategic objective.

Cuvinte-cheie
manager al viitorului, modern, management metodic modern (MMM), activitate metodică, funcție managerială, model de integrare, metmanager,

the manager of the future, modern, modern methodical management (MMM), methodical activity, managerial function, integration model, metmanager