Permisiunea introducerii bunurilor personale de către persoanele deţinute
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
315 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-06 18:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
343.82 (76)
Pedeapsă. Executarea sentinţei. Prevenirea crimei. (295)
SM ISO690:2012
CRUDU, Alexandr. Permisiunea introducerii bunurilor personale de către persoanele deţinute. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2022, nr. 3(62), pp. 42-47. ISSN 1857-2405. DOI: https://doi.org/10.52277/1857-2405.2022.3(62).06
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Institutului Naţional al Justiţiei
Numărul 3(62) / 2022 / ISSN 1857-2405

Permisiunea introducerii bunurilor personale de către persoanele deţinute

Permission to enter personal property by detainees

DOI:https://doi.org/10.52277/1857-2405.2022.3(62).06
CZU: 343.82

Pag. 42-47

Crudu Alexandr
 
Administrația Națională a Penitenciarilor al Ministerului Justiției
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2022


Rezumat

În prezentul articol a fost analizată practica autohtonă cu privire la acordarea permisiunii de a introduce bunurile personale în instituţiile penitenciare. În acest sens, a fost studiat cadrul normativ legal și infra-legal care reglementează asortimentul bunurilor care pot fi primite în penitenciare și procedura acordării acestei permisiuni. La fel, au fost scoase în evidenţă principalele deficienţe practice în introducerea bunurilor în penitenciare, precum și efectele pe termen lung care au generat această politică permisivă a legiuitorului execuţional penal. În final, au fost formulate recomandări de soluţionare a problemelor teoretico-practice abordate în lucrare, precum și propuneri de amendare a cadrului normativ în acest sens.

This article has examined the local practice of granting permission to bring personal property into prisons. In this regard, the legal and sub-legal regulatory framework governing the range of goods that can be received in prisons and the procedure for granting this permission were studied. Likewise, the main practical shortcomings in the introduction of assets in prisons were highlighted, as well as the long-term effects that this permissive policy of the criminal executive legislator has generated. Finally, recommendations were formulated in solving the theoretical-practical problems addressed in the paper, as well as proposals to amend the regulatory framework in this regard.

Cuvinte-cheie
penitenciare, condamnați, sistemul progresiv, bunuri personale, regim penitenciar, subcultura criminală, lider informal, condiţii de detenţie,

penitentiaries, convicted persons, the progressive system, personal property, penitentiary regime, criminal subculture, informal leader, conditions of detention