Educația media în Turcia și în Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
297 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-18 23:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[37.015:659.3](560+478) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4025)
Publicitate. Informare. Relații cu publicul (390)
SM ISO690:2012
KARAASLAN, Temel. Educația media în Turcia și în Republica Moldova. In: Moldoscopie, 2022, nr. 1(96), pp. 170-182. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2022.1(96).16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 1(96) / 2022 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Educația media în Turcia și în Republica Moldova

Media education in Turkey and the Republic of Moldova

Éducation aux médias en Turquie et en République de Moldova

Медиаобразование в Турции и в Республике Молдова

DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2022.1(96).16
CZU: [37.015:659.3](560+478)

Pag. 170-182

Karaaslan Temel
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2022


Rezumat

Mijloacele de comunicare moderne joacă un rol esențial în modelarea viziunii asupra lumii și controlează în mare măsură diseminarea informațiilor care afectează percepțiile, atitudinile și, în cele din urmă, comportamentul uman. Acest lucru înseamnă că comportamentul oricărui individ este întotdeauna influențat de furnizorii de informații, care poate fi pozitiv sau negativ. Cerințele societății de a pregăti oamenii pentru a naviga conștient în fluxul tot mai mare de informații - pe de o parte, iar pe de alta – dezvoltarea teoretică și practică insuficientă a acestui domeniu, indică actualitatea problemei de cercetare. Educația media este un subiect fierbinte astăzi nu doar în Turcia și în Republica Moldova, ci în întreaga lume. Problemele educației media din ambele țări sunt în prezent în discuție între oameni de știință, profesori, organizații neguvernamentale, în general, oameni avansați în domeniul noilor tehnologii. Toată lumea înțelege că acest lucru este necesar, dar până acum societatea nu a acordat prea multă atenție acestor probleme. Articolul este consacrat principalelor tendințe de dezvoltare a mișcării de educație media în Turcia și în Republica Moldova.

Modern mass media play a key role in shaping the picture of the human world and largely control the dissemination of information that affects our perceptions, attitudes, and ultimately our behavior. This means that other people always influence the behavior of any person. Information can be both positive and negative. Thus, the requirements set by society for preparing a person for a full-fledged orientation in an increasing flow of information and the insufficient theoretical and practical development of this issue indicate the relevance of the research problem. Media education is a hot topic today not only in Turkey and in the Republic of Moldova, but all over the world. The issues of media education in both countries are currently being discussed among scientists, teachers, non-governmental organizations, in general, people advanced in the field of new technologies. Everyone understands that this is necessary, but so far society has not paid much attention to these issues. The article is devoted to the main trends in the development of the media education movement in Turkey and the Republic of Moldova.

Les moyens de communication modernes jouent un rôle essentiel dans la formation de la vision du monde et contrôlent en grande partie la diffusion des informations qui affectent les perceptions, les attitudes et, en fin de compte, le comportement humain. Cela signifie que le comportement de tout individu est toujours influencé par les fournisseurs d’informations, qui peuvent être positifs ou négatifs. Les exigences de la société pour préparer les gens à naviguer consciemment dans le flux croissant d’informations - d’une part, et d’autre part – le développement théorique et pratique insuffisant de ce domaine, indiquent l’actualité du problème de la recherche. L’éducation aux médias est un sujet brûlant aujourd’hui non seulement en Turquie et en République de Moldova, mais dans le monde entier. Les questions de l’éducation aux médias dans les deux pays sont actuellement en discussion entre scientifiques, enseignants, organisations non gouvernementales, en général, des personnes avancées dans le domaine des nouvelles technologies. Tout le monde comprend que cela est nécessaire, mais jusqu’à présent, la société n’a pas accordé beaucoup d’attention à ces questions. L’article est consacré aux principales tendances de développement du mouvement d’éducation aux médias en Turquie et en République de Moldova.

Современные средства массовой информации играют решающую роль в формировании мировоззрения и в значительной степени контролируют распространение информации, влияющей на восприятие, отношение и, в конечном итоге, на поведение человека. Это означает, что на поведение любого человека всегда влияют – положительно или отрицательно – поставщики информации. Запросы общества на подготовку людей к осознанной навигации в растущем потоке информации - с одной стороны, а с другой - недостаточная теоретическая и практическая разработанность данной области свидетельствуют об актуальности проблемы исследования. Медиаобразование сегодня является актуальной темой не только в Турции и Республике Молдова, но и во всем мире. Проблемы медиаобразования в обеих странах в настоящее время обсуждаются учеными, педагогами, неправительственными организациями, передовыми людьми в области новых технологий. Все осознают, что это необходимо, но пока общество не уделяло особого внимания этим вопросам. Статья посвящена основным тенденциям развития медиаобразовательного процесса в Турции и в Республике Молдова.

Cuvinte-cheie
mass-media, educație media, competență mediatică, gândire critică, Turcia, Republica Moldova,

media, media education, media competence, critical thinking, Turkey, Republic of Moldova,

médias, éducation aux médias, compétence médiatique, pensée critique, Turquie, République de Moldova,

СМИ, медиаобразование, медиакомпетентность, критическое мышление, Турция, Республика Молдова