Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
276 55 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-27 18:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
9-05(498)+904(498):37 (1) |
GEOGRAFIE. BIOGRAFIE. ISTORIE (3868) |
Vestigii culturale ale diferitelor perioade istorice (142) |
Educație (14645) |
SM ISO690:2012 PROHIN, Andrei. Nicolae Iorga şi educaţia pentru patrimoniu. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2022, nr. 1(42), pp. 147-151. ISSN 2345-1408. DOI: https://doi.org/10.55383/amtap.2022.1.27 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(42) / 2022 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/amtap.2022.1.27 | ||||||
CZU: 9-05(498)+904(498):37 | ||||||
Pag. 147-151 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Viaţa şi opera lui Nicolae Iorga cuprinde mai multe exemple de cultivare a responsabilităţii faţă de patrimoniul cultural naţional. Marele istoric a publicat articole în presa scrisă, a susţinut conferinţe radiofonice dedicate diferitor obiecte cu valoare istorică şi artistică. Păstrarea lor, considera autorul, ar contribui la menţinerea legăturii spirituale dintre generaţii şi la cultivarea conştiinţei de neam. La Vălenii de Munte, unde locuia, Nicolae Iorga a înfiinţat Şcoala de Misionare Morale şi Naţionale „Regina Maria” şi Şcoala Artelor Uitate. Programele şcolilor prevedeau excursii la obiective istorice, cursuri de ceramică, de restaurare a icoanelor, ţesutul covoarelor şi legătorie artistică. Multe din ideile lui Nicolae Iorga în domeniul educaţiei pentru patrimoniu cultural rămân modele actuale care merită a fi urmate. |
||||||
Cuvinte-cheie Nicolae Iorga, patrimoniu cultural, educaţie, presă, scoli, Nicolae Iorga, cultural heritage, education, press, schools |
||||||
|