Produsele pieţei de capital: definiţie, caracteristică şi clasificare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
461 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-27 20:18
SM ISO690:2012
ALBUL , Elena. Produsele pieţei de capital: definiţie, caracteristică şi clasificare. In: Revista Naţională de Drept, 2007, nr. 12(87), pp. 78-80. ISSN 1811-0770.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 12(87) / 2007 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Produsele pieţei de capital: definiţie, caracteristică şi clasificare


Pag. 78-80

Albul Elena
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 iunie 2022


Rezumat

The structure of the capital markets planning in the economy of Republic of Moldova requires, besides the new created institutions – such as the „stock exchange” – to be acquainted with operations new and specialized terms. Within this process, the outstanding reality is the fact that all this knowledge and skills must be appropriated not only by a large number of specialists, but by the broad masses of ordinary people, asked to make investments or to ensure their bigger or smaller savings.