Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
734 62 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-09 17:05 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8:159.942:159.9.07 (1) |
Psihologie (3476) |
SM ISO690:2012 RACU, Iulia. Implicațiile psihologului în diminuarea emoțiilor negative la adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 120-123. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6619345 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||||
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6619345 | |||||||
CZU: 159.922.8:159.942:159.9.07 | |||||||
Pag. 120-123 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În articol sunt prezentate rezultatele investigațiilor experimentale privind emoțiile negative la adolescenți. Adolescenții experimentează multiple emoții negative. Cele mai intense sunt anxietatea (în special anxietatea – trăsătură) și agresivitatea (resentiment, suspiciune și ostilitate verbală). Emoțiile negative interferează cu starea de bine și sănătatea mintală a adolescenților. Astfel, este important ca psihologul să intervină și să diminueze emoțiile negative la adolescenți. Articolul descrie obiective, principii și tehnici (tehnici de conştientizare și de restructurare cognitivă și exerciții de conștientizare corporală) ce pot fi implementate de psiholog în vederea gestionării și controlului emoțiilor negative. |
|||||||
Cuvinte-cheie vârsta adolescentă, emoţii negative, tehnici de conștientizare și restructurare cognitivă, exerciții de conștientizare corporală, adolescents, negative emotions, awareness and cognitive restructuring techniques, body awareness activities |
|||||||
|