Aspects in defining the concept and developing competency for a healthy way of life for young school students through the prism of the school-family partnership
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
316 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-11 17:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.303:304.3:614 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Probleme sociale. Practică socială. Practică culturală. Mod de viață (Lebensweise) (95)
Igienă și sănătate publică. Prevenirea accidentelor (1299)
SM ISO690:2012
BLÎNDUL, Mihaela. Aspects in defining the concept and developing competency for a healthy way of life for young school students through the prism of the school-family partnership. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 44-49. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6617075
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Aspects in defining the concept and developing competency for a healthy way of life for young school students through the prism of the school-family partnership

Aspecte în definirea conceptului de competenţă și dezvoltarea competenței pentru un mod sănătos de viață la elevii de vârstă mică prin prisma parteneriatului scoală-familie

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6617075
CZU: 373.303:304.3:614

Pag. 44-49

Blîndul Mihaela
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

The article is a theoretical study of the concept of competence for healthy lifestyle, approached through the prism of Health Education, as well as aspects of the development of competence for healthy lifestyle for young school children through the prism of school-family partnership. The competence for healthy lifestyle can be formed and developed through health education, and can be valued in the school and in the family, because, the school can develop the competence of a healthier way of life more at the theoretical level, but the family has the task to implement and develop it at a practical level, the result being the formation, development of a pro-health culture and the improvement of health through concrete responsible actions at the physical, mental, social level.

Articolul prezintă un studiu teoretic al conceptului de compentență pentru modul sănătos de viață, abordat prin prisma Educației pentru sănătate, fiind prezentate aspecte ale dezvoltării acestei competențe la elevii de vârstă școlară mică prin prisma parteneriatului școală-familie. Competența pentru modul sănătos de viață se formează și se dezvoltă prin intermediul educației pentru sănătate, ce este valorificată atât în cadrul școlii, cât și în cadrul familiei, deoarece, pe lângă faptul că școala poate dezvolta competența pentru un mod sănătos de viață mai mult la nivel teoretic, familia are sarcina de a o implementa și dezvolta la nivel practic, rezultatul fiind formarea, dezvoltarea unei culturi pro-sănătate și îmbunătățirea sănătății prin acțiuni responsabile concrete la nivel fizic, psihic, social.

Cuvinte-cheie
Competence, health education, competence for a healthy lifestyle, school-family partnership, young school age,

competență, educație pentru sănătate, competență pentru un stil de viață sănătos, parteneriat școalăfamilie, vârstă școlară tânără