Formarea de competențe – o direcție de dezvoltare a educației contemporane
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
480 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 15:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.03:159.928.23:371.3 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Psihologie (3476)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria, IAROVOI, Rodica. Formarea de competențe – o direcție de dezvoltare a educației contemporane. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 37-43. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6617065
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Formarea de competențe – o direcție de dezvoltare a educației contemporane

Competence training – a direction for the development of contemporary education

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6617065
CZU: 373.03:159.928.23:371.3

Pag. 37-43

Hadîrcă Maria1, Iarovoi Rodica2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

În articol sunt evidențiate direcțiile de dezvoltare a învățământului contemporan, inclusiv predarea bazată pe competențe, analizate abordări ale termenului „competență” în literatura de specialitate, precum și controversele legate de definirea acestui termen în diferite surse publicate. Se concluzionează că problema competențelor nu a fost încă lămurită, deși ea stă la baza documentelor educaționale, precum programele școlare, manualele, ghidurile profesorului etc.

The article highlights the development directions of the contemporary education, including the competence-based teaching, analyzes approaches of the term competence in the specialty literature as well as the controversies related to the definition of this term in different published sources, and it concludes that the competence issue has not been cleared up yet, although it is the basis for the educational documents, such as the school curricula, textbooks, teacher’s guides, etc.

Cuvinte-cheie
educaţie, globalizare, direcție de dezvoltare, competenţă, controversă, proces de schimbare, curricula, situație educațională, proces de predare, manifestare, context transcurricular, nivel de competență,

education, globalization, development direction, competence, controversy, changing process, Curricula, educational situation, teaching process, manifestation, cross-curricular context, level of competence