Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
391 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-16 22:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147.111:159.947.2 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599) |
Psihologie (3476) |
SM ISO690:2012 ROMAN, Daniel. Vulnerabilități ale studenților pedagogi privind activitatea indepedentă în context universitar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 33-36. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6617054 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6617054 | ||||||
CZU: 378.147.111:159.947.2 | ||||||
Pag. 33-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul prezintă sinteze teoretice privind vulnerabilitățile de învățare autonomă ale studenților pedagogi și mecanismele dezvoltării competenței de autoinstruire a studenţilor în mediul universitar. Dinamica formării la studenți a stilului de învățare autonomă este determinată de funcţionalitatea valorilor specifice autoinstruirii (gândire analitică, gândire critică, gândire reflexivă-metacognitivă, gândire creativă, încredere în sine, stimă de sine, motivaţie intrinsecă), ce reflectă activitatea independentă, stimulată de interdependenţa mecanismelor de dezvoltare a competenței de autoinstruire a studenţilor: (a) mecanismul mobilizării volitive și conștientizarea necesității autoformării culturii organizaționale orientate spre învățare; (b) mecanismul disciplinării și determinării surselor externe ale autoformării competenței de autoinstruire; (c) mecanismul deschiderii pentru autocunoaștere profesională, autoeducație și autoinstruire permanente; (d) mecanismul asumării responsabilităţii pentru rezultatele formării profesionale. Finalitățile acestei interacţiuni se reflectă în valorile competenței de autoinstruire și în cultura învățării universitare. Logica analizei teoretice a culturii învățării independente a studenţilor ne-a condus spre ideea că mecanismele formării competenței de autoinstruire a studenților, determinate în cercetare, stimulează consecvent apariţia valorilor specifice învățării autodirijate. |
||||||
Cuvinte-cheie studenţi, activitate independentă, învăţare autodirijată, studiu individual, competență de autoinstruire, cultura învățării academice, students, independent work, self-directed learning, individual study, self-instruction competence, academic learning culture |
||||||
|