Certain aspects of managing non-formal education of adults
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
325 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-11 19:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.713:005(478) (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216)
Management (1901)
SM ISO690:2012
ŢURCANU, Carolina. Certain aspects of managing non-formal education of adults. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 12-16. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6617005
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Certain aspects of managing non-formal education of adults

Unele aspecte ale managementului educației nonformale a adulților

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6617005
CZU: 374.713:005(478)

Pag. 12-16

Ţurcanu Carolina
 
Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

This article addresses the issue of managing non-formal education of adults in the Republic of Moldova. It is found that at the national level no efficient system of leadership/management of this subsector of education has been structured. At the same time, it is noted that the diversity of forms, structures, unclear legal affiliation of many structures providing respective services, makes the management process in this area very difficult, having a regulatory framework that does not ensure the relevance of functioning and quality of non-formal education of adults. In this sense, a concept and a praxiological approach to the management of non-formal education of adults are proposed: structure, mechanisms, activity directions.

În articol este abordată problema ce vizează managementul educației nonformale a adulților în Republica Moldova. Se constată că la nivel național nu s-a structurat un sistem eficient de conducere/ gestionare a acestui subsector al educației. Totodată, se remarcă că diversitatea formelor, structurilor, apartenența juridică neclară a multor structuri ce prestează serviciile respective fac ca procesul managerial în acest domeniu să fie foarte dificil, având și un cadru normativ care nu asigură relevanța funcționării și calității educației nonformale a adulților. În acest sens, se propune un concept și o abordare praxiologică a managementului educației nonformale a adulților: structură, mecanisme, direcții de activitate.

Cuvinte-cheie
non-formal education management, education of adults, learning and education of adults, non-formal education, management functions, non-formal education forms,

managementul educaţiei nonformale, educaţia adulţilor, învăţarea şi educaţia adulţilor, educație nonformală, funcţiile managementului, formele educației nonformale