Peculiarities of managing curriculum for non-formal learning and education of adults
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
387 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-02 15:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.214:005 (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216)
Management (1901)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Peculiarities of managing curriculum for non-formal learning and education of adults. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 5(155), pp. 3-11. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6616975
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(155) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Peculiarities of managing curriculum for non-formal learning and education of adults

Particularitățile managementului curriculumului pentru învățarea și educația nonformală a adulților

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6616975
CZU: 374.214:005

Pag. 3-11

Guţu Vladimir
 
Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 9 iunie 2022


Rezumat

This article tries to solve a problem which is current and opportune for the development of educational sector, in general, and also for the creation of conditions for adult learning and education. The emphasis is done on substantiating a managerial and pedagogical concept for designing and implementing the non-formal curriculum. The needs, theoretical approaches and methodology for designing the basic curriculum and curricula for training profiles and different types of activities specific to these profiles are described in detail. At the same time, the structure and description of the constituent components of non-formal curriculum are proposed. It also conceptualized a model for monitoring the non-formal curriculum in various forms of operation.

În articol se întreprinde o încearcare de a rezolva o problemă actuală și oportună pentru dezvoltarea sectorului educațional, în genere, dar și pentru crearea unor condiții de învățare și educație a adulților. Accentul este pus pe fundamentarea unui concept managerial și pedagogic de proiectare și implementare a curriculumului nonformal. Pe larg sunt descrise nevoile, demersurile teoretice și metodologie de proiectare a curriculumului de bază și a curricula pe profiluri de formare și diferite tipuri de activități specifice acestor profiluri. Totodată, se propune structura și descrierea componentelor constituente ale curriculumului nonfomal. Este conceptualizat și un model de monitorizare a curriculumului nonformal în diferite forme de funcționare.

Cuvinte-cheie
non-formal education, adult education, basic curriculum, curriculum for profiles, curriculum for training activities, curriculum design, curriculum implementation, curriculum monitoring, curriculum management,

educaţie nonformală, educaţia adulţilor, curriculum de bază, curriculum pe profiluri, curriculum pe activități de formare, proiectarea curriculumului, implementarea curriculumului, monitorizarea curriculumului, managementul curriculumului