Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
418 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-06 19:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.31:821.09 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036) |
Literatura limbilor individuale și a familiilor de limbi (3016) |
SM ISO690:2012 PUȚUNTEAN, Nina. Approaching the issue of interculturality based on literary-artistic texts . In: Revistă de știinţe socioumane , 2022, nr. 1(50), pp. 56-65. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 1(50) / 2022 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.31:821.09 | ||||||
Pag. 56-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autori cunoscuți definesc interculturalitatea ca pe un fenomen indispensabil întregii umanități, în lume neexistând entități umane formate exclusiv pe valorile culturii naționale. Interculturalitatea este examinată din mai multe perspective, dar numitorul comun al tuturor autorilor constă în convingerea lor că, deoarece interculturalitatea este un fapt cultural, precum sunt entitatea și identitatea, modul și măsura în care culturile pot fi abordate nu pot fi stabilite și realizate decât prin educaţie. Dezvoltarea axiologiei literar-artistice a studenților în baza textelor literar-artistice din literaturi străine reprezintă un proces/o activitate educațională interculturală prin definiție, deoarece studenții, atunci când citesc, depășesc cadrul lor axiologic național, construind un nou sistem axiologic, național-universal. Prin urmare, literatura este apreciată ca interculturală prin definiție, deoarece interculturalitatea este implicită atât autorului, cât și formei-mesajului operei literare, precum și cititorului acesteia. Scopul educației interculturale deci nu este doar stăpânirea mai bună a limbilor străine, ci revitalizarea obiectivelor educaționale: depășirea stereotipurilor sociale, combaterea xenofobiei, respectul față de alte persoane, deschiderea către diversitate etc.; iar prezența competenței interculturale în sistemul de valori al studentului contemporan îl ajută să concure cultural la nivel național și global, să creeze identități etnice, să excludă stereotipurile etice, egocentrismul și etnocentrismul. |
||||||
Cuvinte-cheie texte literar-artistice, purtători de cultură, interculturalitate, alteritate, axiologie literar-artistică, cultura naţională, valori, alteritate, dialog intercultural, competenţă interculturală, literary-artistic texts, culture carriers, interculturality, alterity, literay-artistic axiology, national culture, values, alterity, intercultural dialogue, intercultural competence |
||||||
|