Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
422 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-30 16:45 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.033 (21) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097) |
SM ISO690:2012 UNGUREANU, Eugenia Nadia, GÎNJU, Stela. Retrospectiva teoretico-metodologică a învățării prin descoperire în vederea familiarizării preșcolarilor cu natura. In: Revistă de știinţe socioumane , 2022, nr. 1(50), pp. 21-36. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 1(50) / 2022 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.033 | ||||||
Pag. 21-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Din punct de vedere teoretic, învăţarea prin descoperire constituie un generator al motivaţiei şi încrederii în sine. Accentul pus pe descoperire, în cadrul învăţării, are drept efect călăuzirea copilului pe o cale constructivă. Condiţia necesară este ca situaţia de învăţare să fie bine structurată şi adaptată atât la particularităţile de vârstă ale celui care învață, cât şi la conţinutul disciplinei ştiinţifice. Rezolvarea problemelor concrete din viaţa cotidiană, indiferent de gradul lor de complexitate, implică apelul la cunoştinţe, abilități și atitudini, legate de capacităţile de înţelegere şi utilizare a noţiunilor şi conceptelor specifice, precum şi la cele legate de capacităţile de investigare a realităţii fizice. Pedagogia interactivă are la bază acţiunile centrate pe activitatea individuală a preșcolarului, prin care acesta îşi formează deprinderi de bază şi îşi dezvoltă abilități. Cu cât sunt antrenate mai multe simțuri implicate în activitatea didactică, cu atât mai mult copilul preșcolar va înțelege și își va aminti ceea ce învață. Învățarea capătă sens atunci când preșcolarul explorează și găsește explicații la întrebările ce-i suscită interesul și curiozitatea. |
||||||
Cuvinte-cheie învăţare, învăţare prin descoperire, abordarea interacţionistă şi constructivistă a cunoștințelor, instruire, experimentare, învățarea prin a face, Modelul empiriocentric, learning, Learning through discovery, interactist and constructivist approach to knowledge, training, expression, learning by doing, Empiriocentric model |
||||||
|