Conflictul intrapersonal și frecvența atitudinilor adoptate de studenții pedagogi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
521 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-02 00:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923:378.04:316.48 (1)
Psihologie (3475)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2591)
Procese sociale. Dinamică socială (585)
SM ISO690:2012
ŢĂRNĂ, Ecaterina. Conflictul intrapersonal și frecvența atitudinilor adoptate de studenții pedagogi. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2022, nr. 1(40), pp. 84-96. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v40.i1.p84-96
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 1(40) / 2022 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Conflictul intrapersonal și frecvența atitudinilor adoptate de studenții pedagogi

Intrapersonal conflict and frequency of attitudes adopted by pedagogical students

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2022.v40.i1.p84-96
CZU: 159.923:378.04:316.48

Pag. 84-96

Ţărnă Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2022


Rezumat

În articolul respectiv vom analiza confl ictul intrapersonal care presupune o neînțelegere cu sine, dar și o anume atitudine de refl ecție asupra sinelui. Domeniul nostru de cercetare se încadrează în problematica rezolvării confl ictului intrapersonal în raport cu frecvența atitudinilor adoptate de studenții pedagogi. Anticipând expunerea analitică, în care, în special, venim cu un îndemn pentru dezvoltarea atitudinii nonconfl ictuale, trebuie să precizăm că, în acest articol, vom remarca doar unele dintre multiplele posibilități de rezolvare constructivă a confl ictelor intrapersonale, expuse de comunitatea academică, fără a tăgădui însă și valoarea celorlalte. Totodată, pledăm pentru introducerea în Planul de studii, la domeniul de formare profesională inițială „Științe ale educației”, a unui curs cu titlul „Confl ictologie”.

In this article we will analyze the intrapersonal confl ict that involves a misunderstanding with oneself, but also a certain attitude of self-refl ection. Our fi eld of research is part of the issue regarding resolving intrapersonal confl ict in relation to the frequency of attitudes adopted by pedagogical students. Anticipating the analytical presentation, which is especially a call for the development of the non-confl ict attitude, we must point out that in this article, we will note only some of the many possibilities exposed by the academic community, considered important in the constructive resolution of intrapersonal confl icts, but without denying also the value of the others, advocating for the introduction in the Curriculum, the fi eld of initial vocational training Education Sciences of a course entitled „Confl ictology”.

Cuvinte-cheie
confl ict intrapersonal, atitudine, atitudine confl ictuală, atitudine nonconfl ictuală, formare profesională, integrare profesională,

intrapersonal confl ict, attitude, confl icting attitude, non - confl icting attitude, professional training, professional integration