Modele de asigurare a activității psihologice vizând afectivitatea elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
421 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 19:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.015.3 (24)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2096)
SM ISO690:2012
BATOG, Mariana. Modele de asigurare a activității psihologice vizând afectivitatea elevilor. In: Univers Pedagogic, 2022, nr. 1(73), pp. 76-83. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(73) / 2022 / ISSN 1811-5470

Modele de asigurare a activității psihologice vizând afectivitatea elevilor

Models of psychological activity with reference to the affectivity of pupils

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2022.1.13
CZU: 373.015.3

Pag. 76-83

Batog Mariana
 
Şcoală doctorală Ştiinţe economice, sociale și tehnologii informaționale, ULIM
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 21 aprilie 2022


Rezumat

În acest articol sunt prezentate unele modele de asigurare a activității psihologice cu referire la afectivitatea elevilor din sistemul de învățământ general. În acest context, sunt analizate și expuse modele de organizare a serviciului psihologic școlar și modele conceptual metodologice vizând asistența psihologică în sistemul educațional. Astfel, sunt reflectate modele de diagnostic și intervenție psihologică, pentru diminuarea anxietății la elevi; modelul de intervenție psihologică în cazul preadolescenților cu stres posttraumatic; programul psihopedagogic de formare a sentimentului de gratitudine față de părinți la adolescenți; programul de intervenție psihologică orientat spre dezvoltarea empatiei la vârsta preadolescenței; modelele psihopedagogice pentru dezvoltarea sferei emoționalvolitive la copiii cu reținere în dezvoltare psihică; sunt descrise metode, tehnici și instrumente de diagnoză și intervenție psihologică cu privire la afectivitatea elevilor.

In this article some models of ensuring psychological activity with reference to the affectivity of students in the general education system are presented. In this context, models of the organization of the school Psychological Service and methodological conceptual models aimed at psychological assistance in the educational system are analyzed and exposed. Thus, the models of diagnosis and psychological intervention for reducing anxiety in students are reflected; the model of psychological intervention in preadolescents with post-traumatic stress; the psychopedagogical program for the formation of the feeling of gratitude towards parents in adolescents; the psychological intervention program oriented towards the development of empathy at the preadolescence age; psycho-pedagogical models for the development of the emotional - volitional sphere in children with restraint in mental development; methods, techniques and tools of diagnosis and psychological intervention regarding the affectivity of students are described.

Cuvinte-cheie
afectivitate, modele psihologice, tipologii ale modelelor psihologice, starea psihologică de bine, asigurarea activității psihologice,

affectivity, psychological models, typologies of psychological models, psychological well-being, ensuring psychological activity