Ce trebuie să conțină un cod administrativ și un cod de procedură administrativă?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
367 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 20:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.9 (1245)
Drept administrativ (1226)
SM ISO690:2012
ŢURCAN, Liliana. Ce trebuie să conțină un cod administrativ și un cod de procedură administrativă? In: Revista Naţională de Drept, 2021, nr. 3(245), pp. 10-22. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.52388/1811-0770.2021.3(245).01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 3(245) / 2021 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Ce trebuie să conțină un cod administrativ și un cod de procedură administrativă?

What should an administrative code and an administrative procedure code contain?

Que doivent contenir un code administratif et un code de procédure administrative?

Что должны содержать административный кодекс и административно-процессуальный кодекс?

DOI:https://doi.org/10.52388/1811-0770.2021.3(245).01
CZU: 342.9

Pag. 10-22

Ţurcan Liliana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2022


Rezumat

Codul administrativ al Republicii Moldova [14] a fost aprobat de către Parlament la 19.07.2018 (întrat în vigoare la 01.04.2019). Un an mai târziu, la data de 03.07.2019, prin Ordonanța de urgență a Guvernului, nr.57/2019, a fost aprobat Codul administrativ al României [15], întrat în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial. Însă, Codurile administrative din România și Republica Moldova, deși au titluri identice, au un conținut sau obiect de reglementare diferit, fiind diferită și structura acestora. În prezentul articol sunt examinate opiniile referitoare la codificarea administrativă expuse în literatura de specialitate din România și Republica Moldova. În mod special este cercetată problema conținutului (obiectului de reglementare) a Codului administrativ și a Codului de procedură administrativă. În articol sunt abordate și alte subiecte, cum ar fi problema priorității Codului, problema distincției dintre dreptul administrativ substanțial și dreptul procedurii administrative. În opinia autorului, în domeniul administrativ obiectul și perimetrul unui cod poate fi stabilit pornind de la determinarea diferenței dintre dreptul administrativ material /substanțial și dreptul procedurii administrative.

The administrative code of the Republic of Moldova was approved by the Parliament on July 19, 2018 (entered into force on April 1, 2019). One year later, on July 3, 2019, by the Government Emergency Ordinance, no. 57/2019, the Administrative Code of Romania was approved, which entered into force on the date of publication in the Official Gazette of Romania. However, the Administrative Codes of Romania and the Republic of Moldova, although with identical titles, have a different content or object of regulation and are different in their structure. The opinions on administrative codification set out in the Romanian and Moldovan literature are examined in this article. In particular, the issue of the content (object of regulation) of the Administrative Code and the Code of Administrative Procedure is investigated. The article also addresses issues such as the issue of Code priority, the issue of distinguishing between substantial administrative law and the law of administrative procedure. In the author’s opinion, in the administrative field, the object and perimeter of a code can be established starting from the determination of the difference between the material / substantial administrative law and the law of the administrative procedure

Le Code administratif de la République de Moldova a été approuvé par le Parlement le 19.07.2018 (entré en vigueur le 01.04.2019). Un an plus tard, le 03.07.2019, par l’Ordonnance d’urgence gouvernementale n ° 57 / 2019, le Code administratif de la Roumanie a été approuvé, entré en vigueur à la date de publication au Journal officiel de la Roumanie. Cependant, les codes administratifs de la Roumanie et de la République de Moldova, bien qu’ils aient des titres identiques, ont un contenu ou un objet de réglementation différent, étant différents et leur structure. Cet article examine les opinions sur la codification administrative exprimées dans la littérature spécialisée de Roumanie et de la République de Moldova. En particulier, la question du contenu (objet de la réglementation) du Code administratif et du Code de procédure administrative est à l’étude. L’article aborde également des sujets tels que la question de la priorité du code, la question de la distinction entre le droit administratif matériel et le droit de la procédure administrative. De l’avis de l’auteur, dans le domaine administratif, l’objet et le périmètre d’un Code peuvent être établis à partir de la détermination de la différence entre le droit administratif matériel / substantiel et le droit de la procédure administrative.

Административный кодекс Республики Молдова [14] утвержден Парламентом 19 июля 2018 г. (вступил в силу 1 апреля 2019 г.). Спустя год, 03.07.2019, экстренным постановлением правительства № 57/2019 был утвержден Административный кодекс Румынии [15], который вступил в силу со дня публикации в Официальном мониторе. Однако, Административные кодексы Румынии и Республики Молдова, хотя и имеют одинаковые названия, у них разное содержание и объект регулирования, отличаются они также и своей структурой. В данной статье рассматриваются мнения относительно административной кодификации, изложенные в специализированной литературе Румынии и Республики Молдова. В частности, исследуется вопрос о содержании (объекте регулирования) Кодекса об административных правонарушениях и административно-процессуального Кодекса. В статье затрагиваются и другие проблемы, такие как вопрос о приоритете Кодекса, о разграничении материального административного права и административно-процессуального права. По мнению автора, в административной сфере объект и границы Кодекса могут быть установлены исходя из определения отличия материального административного права от административно-процессуального права

Cuvinte-cheie
codificare administrativă, Cod administrativ, Cod de procedură administrativă, România, Republica Moldova,

administrative coding, administrative code, Code of administrative procedure, Romania, Republic of Moldova,

codification administrative, Code administratif, Code de procédure administrative, Roumanie, République de Moldova,

административное кодирование, Административный кодекс, Административно-процессуальный кодекс, Румыния, Республика Молдова