Dezvoltarea preșcolarilor în era socializării digitale.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
534 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 09:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.015.004 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2095)
SM ISO690:2012
COMAN, Liliana. Dezvoltarea preșcolarilor în era socializării digitale.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 75-81. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p75-81
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Dezvoltarea preșcolarilor în era socializării digitale.

The development of preschool students in the age of digital socialization

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p75-81
CZU: 373.2.015.004

Pag. 75-81

Coman Liliana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2021


Rezumat

Articolul pune în evidență tendințele de dezvoltare ale copiilor preșcolari, asociate cu caracteristicile socializării moderne. Astăzi, procesul de incluziune a copilului în cultură are o serie de trăsături specifi ce. Un adult încetează să mai fi e un purtător unic al culturii pentru copil, efi cacitatea practicilor tradiționale de creștere și predare devine ambiguă, scade intensitatea comunicării dintre un copil cu adulții și cu alți copii. Unul dintre motivele acestor schimbări este introducerea rapidă a tehnologiilor digitale în viața de zi cu zi a copilului. Internetul, computerul, tableta, telefonul și alte gadgeturi, pe care un preșcolar le stăpânește, adesea mai bine decât părinții săi. Gadgeturile devin nu doar o jucărie, ci și un mijloc de socializare. Pentru a defi ni și descrie noua fațetă a socializării copilului, se folosește termenul „socializare digitală”, care se caracterizează prin următoarele: utilizarea de către copii a unui arsenal de tehnologie digitală de înaltă tehnologie, durata prezenței unui copil în spațiul online, o creștere a riscurilor asociate mediului online, o creștere a alfabetizării tehnice a copiilor în comparație cu părinții lor, o scădere a universalității fi gurii adulte și rolul acesteia în relațiile părinte-copil ș.a.

The article highlights the development trends of preschool children, associated with the characteristics of modern socialization. Today, the process of including the child in culture has a number of specifi c features. An adult ceases to be a unique carrier of culture for the child, the eff ectiveness of traditional parenting and teaching practices becomes ambiguous, decreases the intensity of communication between a child with adults and other children. One of the reasons for these changes is the rapid introduction of digital technologies into the child’s daily life: the Internet, the computer, the tablet, the phone and other gadgets that a preschooler often masters better than his parents. Gadgets become not only a toy, but also a means of socializing. To defi ne and describe the new facet of the child’s socialization, the term „digital socialization” is used, which is characterized by the following: children’s use of an arsenal of high-tech digital technology, the duration of a child’s presence in the online space, an increase in the risks associated with the online environment, an increase in children’s technical literacy compared to their parents, a decrease of the universality of the adult’s fi gure and its role in the parent-child relationship, etc.

Cuvinte-cheie
context cultural și istoric al copilăriei, copilărie modernă, adult, socializare, socializare digitală,

cultural and historical context of childhood, modern childhood, adult, socialization, digital socialization