Atașamentul securizant ca resursă a competenței parentale.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
691 65
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 21:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018 (702)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4024)
SM ISO690:2012
GAVRILIŢĂ, Lucia. Atașamentul securizant ca resursă a competenței parentale.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 21-26. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p21-26
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Atașamentul securizant ca resursă a competenței parentale.

Secure attachment as a resource of parental competence.

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p21-26
CZU: 37.018

Pag. 21-26

Gavriliţă Lucia12
 
1 Centrul de Creaţie Speranţa,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2021


Rezumat

Prezentul studiu constituie un sistem de experimente, de date însoțite de interpretări științifi co-metodice, de modele de atașament. Ataşamentul se referă la crearea unei legături speciale dintre mamă și copil. Atașamentul securizant este considerat, de mai mulți autori, o sursă a competențelor parentale. Aceste chintesențe exprimă atât concepția despre educația părinților, cât și atitudinea lor față de copilul tipic sau de copilul cu dizabilități. Studiile arată că unii părinţi se adaptează mai bine decât alţii la particularităţile copilului. Anume familia oferă copilului climatul de siguranță afectivă și este primul grup social în care copilul exersează comportamente sociale și se descoperă pe sine.

This study represents a system of experiments and data accompanied by scientifi c and methodological interpretations, of attachment patterns. Secure attachment is considered by many authors to be a source of parental competence. These quintessences express both, the conception of parental education and their attitude towards the typical child or the child with disabilities. Studies show that some parents adapt better than others to the child’s particularities. The family, specifi cally, off ers the child the climate of emotional security and is the fi rst social group in which the child practices social behaviors and discovers himself.

Cuvinte-cheie
ataşament securizant, competență parentală, educaţia părinţilor, relația mama-copil,

secure attachment, parental competence, parental education, mother-child relationship