Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1096 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 16:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942.5 (89) |
Psihologie (3475) |
SM ISO690:2012 CIUBOTARU, Natalia. Similitudini și divergențe între paradigmele: auz emoțional, trăire emoțională și sensibilitate emoțională. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 3-10. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p3-10 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p3-10 | ||||||
CZU: 159.942.5 | ||||||
Pag. 3-10 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul dat se axează pe reliefarea aspectelor teoretice ale temei şi a interesului manifestat faţă de noutatea și infl uența acestor concepte - auz emotional, retrăire emoțională și sensibilitate emoțională, ținând cont de particularitățile fi ecăruia în parte. Cercetările psihologice ale mai multor savanţi arată că percepţia adecvată a stării emoţionale a vocii vorbitorului este o componentă importantă a relaţiei omului cu lumea din jur. Cu cât este mai mare labilitatea sistemului emoțional, cu atât este mai mare relația auzului emoțional cu retrăirea emoțională și sensibilitatea emoțională și că sunt dependente de susceptibilitatea emoțională, care apare în formele de reacție emoțională, rigiditate emoțională și rezistență emoțională, și care depind de nevoile, interesele, convingerile, scopurile, relațiile, voința spirituală a persoanei. |
||||||
Cuvinte-cheie auz emotional (AE), retrăire emoțională, sensibilitate emoţională, susceptibilitate emoțională, reacție emoțională, rigiditate emoțională, rezistență emoțională, emotional hearing (EH), emotional retrieval, emotional sensitivity, emotional susceptibility, emotional reaction, emotional rigidity, emotional resistance |
||||||
|