Lecția-proces de judecată ca alternativă a lecției clasice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
429 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 15:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:821.09 (1)
Educație (14647)
Literatura limbilor individuale și a familiilor de limbi (3010)
SM ISO690:2012
VÎLCU, Marcela. Lecția-proces de judecată ca alternativă a lecției clasice. In: Revistă de știinţe socioumane , 2021, nr. 2(48), pp. 6-14. ISSN 1857-0119. DOI: https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p6-14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(48) / 2021 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Lecția-proces de judecată ca alternativă a lecției clasice

Judgment process-lesson as an alternative to the classical lesson

DOI:https://doi.org/10.46727/jshs.2021.v48.i2.p6-14
CZU: 371.3:821.09

Pag. 6-14

Vîlcu Marcela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 17 septembrie 2021


Rezumat

În articol este abordată problema lecțiilor netradiționale ca alternativă a celor clasice, insistându-se, în special, pe lecția-proces de judecată. Inițial, se propune o definiție a lecției-proces de judecată, sunt scoase în evidență o serie de caracteristici esențiale ale ei, precum și câteva subtipuri ale acesteia, în funcție de scopul urmărit de profesor. Pe parcurs, sunt prezentate etapele de organizare și desfășurare a unei lecții-proces de judecată (de pregătire, propriu-zisă, de evaluare), sunt formulate obiectivele fiecăreia. De asemenea, este descrisă procedura de desfășurare a lecției-proces de judecată, se face referință la metodele aplicate în cadrul acestei forme de organizare a activității elevilor (jocul de rol,

The article addresses the issue of non-traditional lessons as an alternative to the classical ones, emphasizing, in particular, the type of lesson-trial. Initially, a definition of the lesson-trial is proposed, a series of its essential characteristics are highlighted, as well as some subtypes of it, depending on the purpose pursued by the teacher. Along the way, the stages oforganizing and carrying out a lesson-trial process (preparation, actual evaluation) are presented, there are formulated the objectives of each. The procedure for developing the lesson-trial is also described, the reference is made to the methods applied in this form of organizing students' activity (role play, debate, etc.). In conclusion, the advantages of such an alternative lesson are reviewed

Cuvinte-cheie
lecţie, lecție-proces de judecată, alternativă, elevi, profesor, procedură de desfășurare,

lesson, lesson-trial, alternative, students, teacher, development procedure