Demografia întreprinderilor în Republica Moldova: analiza principalilor indicatori
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
395 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 07:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
334.012 (170)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (984)
SM ISO690:2012
NOVAC, Alexandra. Demografia întreprinderilor în Republica Moldova: analiza principalilor indicatori. In: Intellectus, 2021, nr. 1-2, pp. 65-71. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 1-2 / 2021 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Demografia întreprinderilor în Republica Moldova: analiza principalilor indicatori

Demography of Enterprises in the Republic of Moldova: Analysis of Main Indicators

CZU: 334.012
JEL: L 26, M 13;

Pag. 65-71

Novac Alexandra
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2021


Rezumat

Crearea de noi afaceri și declinul celor neproductive sunt adesea considerate esențiale pentru dinamismul afacerilor. Studierea evenimentelor de creare şi de desfiinţare a întreprinderilor, evoluţiei în timp a întreprinderilor nou create reprezintă o sursă importantă de informare privind înțelegerea comportamentului în afaceri, inovarea, crearea locurilor de muncă, oferind factorilor de decizie o avertizare timpurie cu privire la impedimentele existente în calea antreprenoriatului și un punct de pornire pentru a îmbunătăți elaborarea și monitorizarea politicilor de dezvoltare a antreprenoriatului. Scopul principal al acestei lucrări este de a calcula și analiza indicatorii de bază ai demografiei întreprinderilor, care caracterizează numărul întreprinderilor active și ratele de creare a noilor întreprinderi, ratele de desființare și supraviețuire a întreprinderilor pe teritoriul Republicii Moldova în anii 2016-2018. În cadrul studiului au fost aplicate următoarele metode de analiză a indicatorilor economici și statistici: compararea, gruparea, indici în lanț, serii dinamice, figuri.

Creating new businesses and declining unproductive ones are often considered essential for business dynamism. Studying the events of creation and dissolution of enterprises, the evolution over time of newly created enterprises is an important source of information on understanding business behavior, innovation, job creation, giving decision makers an early warning about existing impediments to entrepreneurship and a starting point to improve the development and monitoring of entrepreneurship development policies. The main purpose of this paper is to calculate and analyze the basic indicators of enterprise demography, which characterize the number of active enterprises and the rates of creation of new enterprises, the rates of dissolution and survival of enterprises in the Republic of Moldova in 2016-2018. The following methods of analysis of economic and statistical indicators were applied in the study: comparison, grouping, chain indices, dynamic series, and figures.

Cuvinte-cheie
demografia întreprinderilor rata de creare a întreprinderilor rata de desființare a întreprinderilor rata de supraviețuire a întreprinderilor,

business demography rate of creation of enterprises rate of dissolution of enterprises rate of survival of enterprises