Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
457 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 18:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.43:004 (57) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4233) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Competenţe sociale în contextul învăţării la distanţă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 2(126), pp. 52-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4560634 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(126) / 2021 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4560634 | ||||||
CZU: 37.018.43:004 | ||||||
Pag. 52-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Competenţele sociale – raportate la conceptul pedagogic de competenţă – constituie o resursă psihologică importantă la scara întregului proces de învăţământ, inclusiv în învăţarea la distanţă. Sunt necesare tuturor actorilor educaţiei (profesori, elevi/studenţi, manageri şcolari etc.) și implicate în managementul oricărei activităţi pedagogice (de educaţie, de instruire, de proiectare curriculară a educaţiei şi a instruirii etc.). La acest nivel, pot fi valorificate mai multe modele de analiză a inteligenţei sociale. Competenţa socială a profesorului reflectă dimensiunea teoretică şi practică a conştiinţei sociale, bazată pe cultivarea inteligenţei sociale. Proiectarea sa curriculară poate fi realizată în funcţie de taxonomiile care definesc gradual obiectivele psihologice noncognitive (afective, motivaţionale, volitive, caracteriale). Proiectarea curriculară a lecţiei şcolare şi a cursului universitar, realizată în clasa virtuală, implică valorificarea în condiţii speciale a competenţei sociale care susţine capacitatea elevului/studentului de învăţare autonomă. La acest nivel, este necesară asamblarea a două procese complementare, de natură tehnologică (transformarea datelor în informaţie digitală) şi pedagogică (esenţializarea mesajului didactic la nivelul corelaţiei optime dintre informare şi formare-dezvoltare pozitivă). |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă socială, competenţă pedagogică, inteligenţă socială, conștiință socială, taxonomia obiectivelor noncognitive, proiectare curriculară în clasa virtuală, concepte fundamentale ale informaticii, Social competence, pedagogical competence, social intelligence, social consciousness, taxonomy of noncognitive objectives, curriculum design in the virtual classroom, fundamental concepts of informatics. |
||||||
|