Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
507 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 11:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.71:316.346.2-053.9(478) (1) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (216) |
Structură socială. Societatea ca sistem social (998) |
SM ISO690:2012 BODRUG-LUNGU, Valentina. Educația nonformală a adulților vârstnici din perspectiva de gen. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 18-23. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4883216 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4883216 | ||||||
CZU: 374.71:316.346.2-053.9(478) | ||||||
Pag. 18-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul articol elucidează specificul educației nonformale a adulților vârstnici în Republica Moldova. Pe fundalul creșterii numărului persoanelor vârstnice, insuficienței serviciilor de îngrijire a vârstnicilor se conturează necesitatea activităților de formare a mobilizatorilor comunitari, care ar contribui la sporirea stării de bine a vârstnicilor mobiliza-tori, dar și a celor mobilizați, prin implicarea activă în viața comunității. În contextul teoriei schimbării, persoanele în etate sunt agenți care au puterea de a schimba și influența gestionarea afacerilor publice, viața întregii comunități. În acest context se constată importanța educației nonformale a persoanelor în etate, dar și importanța luării în considerare a dimen-siunii de gen, având în vedere prevalența femeilor printre vârstnici. |
||||||
Cuvinte-cheie adulţi vârstnici, educaţie nonformală, perspectiva de gen, mobilizare comunitară, îmbătrânire, older adults, non-formal education, gender perspective, community mobilisation, aging |
||||||
|