Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
398 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-01 16:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
76(478)"1950-1980" (1) |
Arte grafice. Grafică (132) |
SM ISO690:2012 MUSTEAŢĂ, Elena. Contribuţii la studiul procedeelor artistice din gravura anilor ‘50 –’70 din RSSM. In: Arta , 2012, nr. 1(AV), pp. 92-96. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 1(AV) / 2012 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 76(478)"1950-1980" | ||||||
Pag. 92-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Deşi exigenţele „realismului socialist” au condiţionat în mod decisiv forma şi conţinutul artei postbelice, grafica moldovenească din anii ’70 se remarcă prin orientarea plasticienilor spre promovarea noilor modalităţi de abordare a conţinutului artistic, spre utilizarea procedeelor artistice inedite în crearea imaginii grafice. Acest fapt a dus la diversificarea expresiilor artistice şi la apariţia trăsăturilor individuale de gen. Această perioadă se remarcă, de asemenea, şi prin formarea unui contingent profesional de forţă, al cărui potenţial de creaţie s-a manifestat în numeroase opere grafice de valoare ale timpului. Astfel, este relevantă tendinţa de reprezentare stilizată, deseori decorativă, a formei artistice, graficienii abordând subiecte tematice de elucidare a vieţii cotidiene, epico-lirice sau cu conotaţie general-umană. În acest context, pot fi remarcate contribuţiile plasticienilor: G. Zâcov, Gheorghe Vrabie, Eleonora Romanescu, V. Lavrenov, B. Brânzei, V. Cojocaru, E. Usov, P. Mudrac, Filimon Hămuraru ş.a. Metafora şi simbolul devin procedeele artistice utilizate tot mai frecvent la reflectarea mesajului conceptual de către o serie de graficieni, printre care Ilia Bogdesco, Igor Vieru, Aurel David, Gheorghe Guzun ş.a. |
||||||
Cuvinte-cheie gravură, contribuţie, mesaj, grafică, stilizare, engraving, contribution, message, graphics, styling, гравюра, вклад, графика, содержание, стилизация |
||||||
|