Interdependenţa relaţiei dintre teatrul documentar și realităţile socio-politice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
385 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-02 21:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792:32 (5)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (524)
Politică (2948)
SM ISO690:2012
STARCIUC, Mariana. Interdependenţa relaţiei dintre teatrul documentar și realităţile socio-politice . In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2021, nr. 1(38), pp. 180-184. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(38) / 2021 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Interdependenţa relaţiei dintre teatrul documentar și realităţile socio-politice

The interdependence of the relationship between the documentary theater and the socio-political realities

CZU: 792:32

Pag. 180-184

Starciuc Mariana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 26 mai 2021


Rezumat

Studiul reflectă interdependenţa dintre teatru şi fenomenele social-politice în creaţia regizorilor şi dramaturgilor de teatru documentar, începând cu precursorul genului, teoreticianul şi regizorul Bertolt Brecht, continuând cu Erwin Piscator, primul regizor care introduce documentul în arta spectacolului, şi Peter Weiss, dramaturgia căruia este considerată de critica de specialitate drept clasica teatrului documentar. În ultimele decenii, infl uenţaţi de creatorii europeni, regizorii şi dramaturgii din spaţiul românesc promovează şi practică un teatru documentar inspirat din realităţile socio-politice. În această ordine de idei, relevante sunt volumele de texte documentare „Teatrul politic 2009-2017”, coordonat de Mihaela Michailov şi David Schwartz, şi „Chişinău, 7 aprilie. Teatru-document”, incluzând piese de Irina Nechit, Mihai Fusu, Dumitru Crudu, Constantin Cheianu.

This study refl ects the interdependence between the theater and the socio-political phenomena in the creation of documentary theater directors and playwrights, starting with the forerunner of the genre, Bertolt Brecht, theorist and director, continuing with Erwin Piscator, the first director to introduce the document in the performance art and Peter Weiss, whose dramaturgy is considered by specialized criticism as the classic of the documentary theater. In recent decades, infl uenced by European creators, the directors and playwrights in the Romanian space, promote and practice a documentary theater inspired by socio-political realities. In this order of ideas, relevant are the volumes of the documentary texts “Political Th eater 20092017”, coordinated by Mihaela Michailov and David Schwartz and „Chisinau, April 7. Th eater-document”, including plays by Irina Nechit, Mihai Fusu, Dumitru Crudu, Constantin Cheianu.

Cuvinte-cheie
teatru documentar, teatru politic, Erwin Piscator, Peter Weiss,

documentary theater, political theater, Erwin Piscator, Peter Weiss