Evaluarea formativă la ora de istorie, valorificând literatura artistică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
483 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-17 15:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[94+821.09] (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
Istoria generală (528)
Literatura limbilor individuale și a familiilor de limbi (3016)
SM ISO690:2012
MOLCOSEAN, Alexandru. Evaluarea formativă la ora de istorie, valorificând literatura artistică. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 3(46), pp. 62-68. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 3(46) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Evaluarea formativă la ora de istorie, valorificând literatura artistică

The formative evaluation at history lessons turning to account the artistic literature

CZU: 37.02:[94+821.09]

Pag. 62-68

Molcosean Alexandru
 
Liceul Teoretic „B.P.Haşdeu“, Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2021


Rezumat

În acest articol este abordat subiectul evaluării formative la ora de istorie prin intermediul literaturii artistice. Ne propunem să analizăm actele normative care reglementează procesul evaluării în învățământul general și să oferim, ulterior, o serie de opere artistice în care se abordează o anumită perioadă istorică. Motivul pentru care am recurs la acest demers este încurajarea lecturii în rândul elevilor, ajutându-i, totodată, să înțeleagă mai bine evenimentele și procesele istorice. Spre final, oferim un exemplu de alcătuire a sarcinilor de evaluare în baza unei opere artistice.

In this article is approach the subject of the formative assessment in the history lessons through the artistic literature. We aim to analyze the normative acts that governing the evaluation process in the general education and to subsequently offer a series of works of art that address a certain historical period. The reason why we resorted to this approach is to encourage the reading process among the students while helping them to better understand historical events and processes. Towards the end, we offer an example of composing an evaluation tasks based on a work of art.

Cuvinte-cheie
didactica modernă, acte normative, literatura artistică, evaluare formativă, lectură,

modern didactics, normative acts, artistic literature, formative evaluation, reading