Mindfulness și psihoterapia cognitiv-comportamentală în intervenția asupra anxietății la copii (programul „mindful time for kids”)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
760 100
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 22:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.952.4:616.89-008.441-053.2 (1)
Psihologie (3477)
Psihiatrie. Psihiatrie patologică. Psihopathologie. Frenopatii. Psihoze. Anomalii mintale. Stări morbide mintale. Tulburări de comportament şi emoţionale (291)
SM ISO690:2012
BUCUN, Nicolae, CREȚU, Crina Florica. Mindfulness și psihoterapia cognitiv-comportamentală în intervenția asupra anxietății la copii (programul „mindful time for kids”). In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 33-38. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557091
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Mindfulness și psihoterapia cognitiv-comportamentală în intervenția asupra anxietății la copii (programul „mindful time for kids”)

Mindfulness and cognitive-behavioural psychotherapy as intervention on anxiety in children (“mindful time for kids” programme)

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557091
CZU: 159.952.4:616.89-008.441-053.2

Pag. 33-38

Bucun Nicolae, Crețu Crina Florica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2021


Rezumat

Anxietatea este o stare emoțională la fel de frecvent întâlnită în rândul copiilor, ca și în rândul adulților. În cazul copiilor, anxietatea se bazează pe imaginația și creativitatea lor, care este debordantă. Sunt atât de prinși de gândurile lor, încât le percep ca fiind adevărate realități și nu doar gânduri. Conștientizând cum este anxietatea normală și de ce anume contribuie la exacerbarea sau îmbunătățirea ei, copiii sunt mai bine pregătiți în a fi prieteni cu anxietatea fără a se simți copleșiți.

Anxiety is an emotional state of mind, often found in both children and adults. In children, the anxiety is based on their exuberant imagination and creativity. They are so much caught in their thoughts that they perceive it as reality and not as just thoughts. By acknowledging how the normal anxiety is and what contributes to its exacerbation or improvement, the children are better prepared in being friends to anxiety without feeling overwhelmed.

Cuvinte-cheie
anxietate, copii, intervenție, psihoterapie cognitiv-comportamentală, mindfulness, acceptare fără judecare, trăirea momentului prezent, schimbarea perspectivei, impermanența lucrurilor,

anxiety, children, intervention, cognitive-behavioural psychotherapy, mindfulness, acceptance without judgement, living the present moment, changing of perspective, impermanence of facts