Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
373 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 15:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
343.3/.7 (102) |
Infracțiuni împotriva statului (1069) |
Infracțiuni împortiva libertăților fundamentale, împotriva drepturilor omului (2342) |
Infracțiuni împotriva încrederii publice, a moralității, a familiei (4109) |
Infracțiuni împotriva persoanei (6162) |
SM ISO690:2012 MOVILEANU, Vadim. Reflecții asupra laturii subiective a traficului de influență (art. 326 cod penal al Republicii Moldova). In: Revista Naţională de Drept, 2020, nr. 10-12(240-242), pp. 20-27. ISSN 1811-0770. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4471269 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 10-12(240-242) / 2020 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4471269 | ||||||
CZU: 343.3/.7 | ||||||
Pag. 20-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Această analiză este bazată pe una dintre cele mai complexe şi actuale probleme ale Părţii Speciale a Dreptului penal: răspunderea penală pentru traficul de influenţă, în particular latura subiectivă în cazul infracţiunilor de trafic de influenţă şi de cumpărare de influenţă. În acest sens, este abordat faptul că infracţiunea prevăzută la alin. (1) art.326 Cod penal al Republicii Moldova se comite doar cu intenţie directă, având la bază scopuri specifice, indiferent dacă o asemenea acţiune va fi sau nu săvârşită. Astfel de scopuri pot fi: de a-l determina pe factorul de decizie să îndeplinească o acţiune în exercitarea funcţiei sale, sau să nu îndeplinească o acţiune în exercitarea funcţiei sale, sau să întârzie îndeplinirea unei acţiuni în exercitarea funcţiei sale, sau să grăbească îndeplinirea unei acţiuni în exercitarea funcţiei sale |
||||||
Cuvinte-cheie trafic de influență, cumpărare de influență, traficant de influenţă, cumpărător de influenţă, factor de decizie susceptibil de influenţare, influence peddling, purchase of influence, influence peddler, influence purchaser, decision maker able toward influence, trafic d'influence, achat d'influence, trafiquant d'influence, acheteur d'influence, décideur capable d'être influencé, извлечение выгоды из влияния, покупка влияния, торговец влиянием, покупатель влияния, фактор влияющий на принятие решения подверженный влиянию |
||||||
|