Aspecte metodologice privind educaţia de gen a părinţilor şi cadrelor didactice din instituţiile de educaţie timpurie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
698 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 11:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:305 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2097)
Studii de gen (97)
SM ISO690:2012
DUMINICĂ, Stella. Aspecte metodologice privind educaţia de gen a părinţilor şi cadrelor didactice din instituţiile de educaţie timpurie. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 4(68), pp. 51-54. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4061764
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 4(68) / 2020 / ISSN 1811-5470

Aspecte metodologice privind educaţia de gen a părinţilor şi cadrelor didactice din instituţiile de educaţie timpurie

Methodological aspects regarding gender mainstreaming for parents and teachers from early education institutions

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4061764
CZU: 373.2:305

Pag. 51-54

Duminică Stella
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 ianuarie 2021


Rezumat

Pregătirea cadrelor didactice din instituţiile de educaţie timpurie în ceea ce priveşte aplicarea în practică a unui şir de recomandări referitoare la educaţia de gen a preşcolarilor se confruntă, la ora aceasta, cu un vid metodologic – lipsa unui document de profil de importanţă naţională – a unui curriculumul, precum există în statele UE. Educaţia de gen a preşcolarilor este ideea centrală a articolului nostru, ce trebuie realizată la cele mai înalte standarde ale învăţământului european.  Obiectivul esenţial al elaborării unui curriculumul pentru educaţia de gen a preşcolarilor este sporirea nivelului culturii pedagogice a cadrelor didactice şi părinţilor din perspectiva amintită .Cunoştinţele teoretice şi praxiologia educaţiei de gen, integrându-se într-un cod pedagogic personal al cadrelor didactice şi părinţilor, vor asigura transmiterea competentă, corectă şi tacticoasă a acestei culturi preşcolarilor.

He article discusses the training of teachers in early education institutions through the implementation of the Gender Education Curriculum for preschoolers in order to train parents’ gender skills. Theoretical knowledge and praxiology of gender education, integrating into a personal pedagogical code of teachers and parents, will ensure the competent, correct and tactical transmission of gender culture to preschoolers.

Cuvinte-cheie
educația de gen, cultura pedagogică a părinţilor, cultura de gen a preşcolarilor, competențe parentale de gen, curriculumul educaţiei de gen, principiile educaţiei de gen, valorile de gen,

gender education, parents‚ pedagogical culture, preschoolers’ gender culture, gender parenting skills, gender education curriculum, gender education principles, gender values