Strategii didactice convergente spre dezvoltarea competenţelor specifice la disciplina Ştiinţe, treapta primară de învăţământ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
630 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-15 16:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013:004:5 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4239)
MATEMATICĂ. ȘTIINȚE NATURALE (12746)
SM ISO690:2012
GALBEN-PANCIUC, Zinaida. Strategii didactice convergente spre dezvoltarea competenţelor specifice la disciplina Ştiinţe, treapta primară de învăţământ. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 2(45), pp. 23-36. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(45) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Strategii didactice convergente spre dezvoltarea competenţelor specifice la disciplina Ştiinţe, treapta primară de învăţământ

Convergent teaching strategies towards the development of specific competencies in the discipline of Science, the primary stage of education

CZU: 37.013:004:5

Pag. 23-36

Galben-Panciuc Zinaida
 
Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 4 ianuarie 2021


Rezumat

Astăzi, mai mult ca oricând, conștientizăm rolul esențial în situații extreme al tehnologiilor informaționale și de comunicare (TIC). Acestea ne-au facilitat (într-o măsură mai mare sau mai mică) accesul la continuarea educației în condițiile vitrege de pandemie „Covid-19”. Prin intermediul tehnologiilor informaționale s-a făcut posibilă realizarea învățământului la distanță, accentul fiind pus pe modelul constructivist de învățare, implicarea activă a elevului, a părinților, conlucrarea tuturor actanților educaționali. Modificarea strategiilor didactice pentru realizarea unui proces educaţional de calitate este prioritară și necesită efort susținut din partea tuturor comunităților, pentru a dezvolta conexiunea între învățare și viață. În acest articol sunt abordate aspecte privind aplicarea strategiilor didactice activ-participative, a tehnologiilor informaționale prin intermediul cărora se asigură realizarea conceptului de „educație permanentă bazată pe tehnologie”. De asemenea, în articol sunt prezentate și exemple de bune practici.

Today, more than ever, we are aware of the essential role of Information and Communication Technologies (ICT) in extreme situations. These have facilitated (more or less) our access to further education in the harsh conditions of the „Covid-19” pandemic. Through information technologies, it has been possible to achieve distance learning, the emphasis being on the constructivist model of learning, the active involvement of the student, the involvement of parents, the cooperation of all educational actors. Changing teaching strategies to achieve a qualitative educational process is a priority and requires sustained effort from all communities to develop the connection between learning and life. This article addresses issues regarding the application of active-participatory teaching strategies, information technologies for distance learning, ensuring the realization of the concept of life-long learning, based on technology. Examples of good practice are also presented.

Cuvinte-cheie
politici educaţionale, standarde educaţionale, curriculum, competenţă, competenţă digitală, manual, activitate didactică, metode activ-participative, tehnologii ale informației și comunicării (TIC), platforme educaționale, hipertext, tablă interactivă, calitate a învățării,

Educational policies, educational standards, curriculum, competence, digital competence, Pupil's book, teaching activity, active-participatory methods, Information and Communication Technology (ICT), educational platforms, hypertext, interactive whiteboard, learning quality