Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
630 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-15 16:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013:004:5 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4036) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4239) |
MATEMATICĂ. ȘTIINȚE NATURALE (12746) |
SM ISO690:2012 GALBEN-PANCIUC, Zinaida. Strategii didactice convergente spre dezvoltarea competenţelor specifice la disciplina Ştiinţe, treapta primară de învăţământ. In: Revistă de știinţe socioumane , 2020, nr. 2(45), pp. 23-36. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | ||||||
Numărul 2(45) / 2020 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013:004:5 | ||||||
Pag. 23-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Astăzi, mai mult ca oricând, conștientizăm rolul esențial în situații extreme al tehnologiilor informaționale și de comunicare (TIC). Acestea ne-au facilitat (într-o măsură mai mare sau mai mică) accesul la continuarea educației în condițiile vitrege de pandemie „Covid-19”. Prin intermediul tehnologiilor informaționale s-a făcut posibilă realizarea învățământului la distanță, accentul fiind pus pe modelul constructivist de învățare, implicarea activă a elevului, a părinților, conlucrarea tuturor actanților educaționali. Modificarea strategiilor didactice pentru realizarea unui proces educaţional de calitate este prioritară și necesită efort susținut din partea tuturor comunităților, pentru a dezvolta conexiunea între învățare și viață. În acest articol sunt abordate aspecte privind aplicarea strategiilor didactice activ-participative, a tehnologiilor informaționale prin intermediul cărora se asigură realizarea conceptului de „educație permanentă bazată pe tehnologie”. De asemenea, în articol sunt prezentate și exemple de bune practici. |
||||||
Cuvinte-cheie politici educaţionale, standarde educaţionale, curriculum, competenţă, competenţă digitală, manual, activitate didactică, metode activ-participative, tehnologii ale informației și comunicării (TIC), platforme educaționale, hipertext, tablă interactivă, calitate a învățării, Educational policies, educational standards, curriculum, competence, digital competence, Pupil's book, teaching activity, active-participatory methods, Information and Communication Technology (ICT), educational platforms, hypertext, interactive whiteboard, learning quality |
||||||
|